بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

رشد صعودی جابجایی کالا از پایانه ریلی آستارا

مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا گفت: صادرات، واردات و ترانزیت کالا از پایانه ریلی آستارا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، همچنان سیر صعودی دارد.

رشد صعودی جابجایی کالا از پایانه ریلی آستارا
تین نیوز

مدیرکل گمرک بندر مرزی آستارا گفت: صادرات، واردات و ترانزیت کالا از پایانه ریلی آستارا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، همچنان سیر صعودی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، رسول امیدی اظهار کرد: در پنج ماه گذشته، ۲۰۵ هزار و ۵۷۰ تن کالا به ارزش ۱۳۳ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۵۵۷ دلار با ۳۸۴۳ واگن از طریق پایانه ریلی این شهرستان به اقصی نقاط جهان صادرات، واردات و ترانزیت شده است.

وی با بیان اینکه کالاهای صادراتی به کشورهای روسیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و قزاقستان ارسال شده است، خاطرنشان کرد: شاهد واردات بی وقفه کالا از کشورهای روسیه و جمهوری آذربایجان هستیم.

مدیرکل گمرک آستارا، افزود: نخستین رام قطار باری برای انجام عملیات تخلیه و بارگیری کالا، در ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ وارد بارانداز ریلی آستارا شد و عملیات جابجایی کالا از پایانه این بارانداز به شکل رسمی با برگزاری مراسم افتتاح از هفتم فروردین ۱۳۹۷ آغاز شد و همچنان تداوم دارد.

وی ادامه داد: با توجه به تکمیل نشدن راه آهن قطعه آستارا – رشت، برای جایجایی کالای مذکور از بارانداز ریلی از حمل و نقل ترکیبی استفاده و کالاهای مذکور با ۸۳۰۰ دستگاه کامیون نیز جابجا شده اند.

امیدی در بخش دیگر سخنان خود به تفکیک کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از این پایانه اشاره کرد و توضیح داد: در این مدت ۸۱ هزار و ۸۴۵ تن کالا با ۱۷۵۵ واگن واردات، ۱۰۳ هزار و ۵۰۶ تن کالا با ۱۵۹۷ واگن صادرات و ۱۷ هزار و ۲۱۹ تن کالا با ۴۹۱ واگن ترانزیت شده است.

وی اضافه کرد: کلینکر سیمان، کربنات سدیم، نمک خوراکی، شیشه، کشمش، سنگ ساختمانی، جوش شیرین، خامه، پشم شیشه، هندوانه، اسید سولفویک، نایلکس، خرما، کلم، آجر، چوب، MDF، غلات، سنگ، کاشی و سرامیک، میوه، عدس، الیاف، نخود، ذرت، قیسی، الکل و لوازم خانگی تولید داخل، اسید سولفوریک و سایر موارد از مهمترین کالاهایی هستند که از طریق این پایانه جابجا شده است.

به گزارش ایسنا، گمرک آستارا در سه مرز زمینی، دریایی، ریلی و منطقه ویژه اقتصادی بندر فعال است و خدمات ارائه می کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.