◄ فیبر نوری برای خطوط ریلی سراسر کشور؛ شعار تازه راهآهن آلمان
یک شرکت آلمانی از مجهز کردن زیرساخت ریلی این کشور به فیبر نوری خبر داده است.
یک شرکت آلمانی از مجهز کردن زیرساخت ریلی این کشور به فیبر نوری خبر داده است.
به گزارش تین نیوز، بنیانگذاران این شرکت، کلاوس کرمپر، مدیر سابق بخش حمل نقل باری راهآهن آلمان و دیگری مشاور راه آهن آلمان هستند که تصمیم گرفتهاند که این پروژه را با هزینه خود شرکت اجرا کنند.
این پروژه بر اساس برآورد این شرکت 1.8 میلیارد یورو هزینه دربر خواهد داشت و نه تنها راهآهن آلمان را دیجیتالی میکند، بلکه روستاها نیز از طریق ایستگاههای راهآهن از اینترنت پرسرعت بهره خواهند گرفت.
راه آهن آلمان بیش از گذشته بر دیجیتالی شدن کل صنعت ریلی و همچنین افزایش سرعت سیر، بویزه در مسیرهای اداری و کاری و حومه ای تمرکز کرده است.
در حال حاضر ۵ نوع قطار ICE در بخش مسافری راه آهن این کشور در حال سرویسدهی هستند که به ICE1,ICE2,ICE3,ICE T/TD, Sprinter شناخته میشوند. در زیر فهرستی از ظرفیت مسافربری و ماکسیمم سرعت این قطارها را میتوانید مقایسه کنید:
ICE 1 : با نهایت سرعت ۲۸۰ km/h و دارای ظرفیت ۶۴۹
ICE 2 : با نهایت سرعت ۲۸۰ km/h و دارای ظرفیت ۳۶۸
ICE 3 : با نهایت سرعت ۳۲۰ km/h و دارای ظرفیت ۴۴۰
ICE T/TD : با نهایت سرعت ۲۳۰ km/h و دارای ظرفیت ۲۵۰ / ۳۵۷
گفتنی است که هر سال در آلمان دو ایستگاه راهآهن در شهرهایی با بیشتر و کمتر از یکصد هزار نفر به عنوان ایستگاه راهآهن سال برگزیده میشوند. ازسال ۲۰۱۲ جایزه ویژه «ایستگاه راه آهن گردشگری» نیز اهدا میشود.