بازدید سایت : ۱۱۴۰۷۲

بهره برداری از راه آهن چابهار زاهدان به ابتدای سال آینده موکول شد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: راه آهن چابهار زاهدان به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی رسید و تا ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بهره برداری از راه آهن چابهار  زاهدان به ابتدای سال آینده موکول شد
تین نیوز |

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: راه آهن چابهار زاهدان به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی رسید و تا ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز، سردار عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص  آخرین وضعیت راه آهن چابهار زاهدان  گفت:  راه آهن چابهار زاهدان  یک پروژه حیاتی و استراتژیک است که باعث شده  بندر شهید بهشتی به این خط ریلی متصل شود .

وی ادامه داد:  اتصال این بندر به راه آهن در جهت حمل بار  بسیار مهم است و از جهت اقتصادی نیز  بسیار مهم و حائز اهمیت است.

او بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی که در دولت سیزدهم صورت گرفته بود مقرر شد که تا پایان امسال راه آهن چابهار زاهدان را  به اتمام برسانیم و در صورت  بهره برداری از این پروژه قابلیت حمل بار و ترانزیت بین ۷ و نیم تا ۸ میلیون تن داریم و همچنین امکان حمل مسافر تا ۱۰۰ هزار نفر را داریم.

او بیان کرد:  بعد از حادثه رئیس جمهور متأسفانه این پروژه دچار عقب ماندگی شد به طوری که قرار بود هر ماه یک همت  به این پروژه تخصیص یابد، اما ما نخواستیم این پروژه به دلیل شرایط منطقه و حضور قاچاقچیان  تعطیل شود بنابراین از منابع مالی سایر پروژه استفاده کرده و به این پروژه تزریق کردیم.

او ادامه داد: با آمدن دولت چهاردهم در خصوص این پروژه رایزنی شد و در حال حاضر  بخش زیر ساختی این پروژه به اتمام رسیده و در حال  تامین ریل آن هستیم که از طریق  تولید داخل تامین می شود. بنابراین صفر تا ۱۰۰ این پروژه داخلی سازی شده است .

 وی تاکیدکرد: یکی از برنامه ها ومذاکراتی که با دولت چهاردهم انجام شد تکمیل این پروژه بوده و در تلاش هستیم  که   تا ابتدای سال آینده به بهره برداری برسانیم.

او با بیان اینکه  راه اندازی قطار سریع سیر برای کشور حیاتی است گفت:  رایزنی زیادی برای راه اندازی قطار با سرعت در مسیر تهران_ قم اصفهان انجام شد و تاکنون این پروژه  بین ۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد:  در این مسیر بانک مرکزی و وزارت اقتصاد همکاری لازم را داشته است و برای  قطار سریع سیر تهران مشهد هم طراحی و برنامه ریزی لازم در قالب تهاتر و فروش نفت  انجام می شود .

او گفت: در صورتی که این پروژه راه اندازی شود شاهد خواهیم بود که ظرف سه ساعت  و با سرعت بالای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت به مشهد برسیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی

    باسلام
    بهتر است فرمانده محترم قرارگاه سازندگی در خصوص پروژه ها در دست خودشان آنهم در مورد چکونگی انجام واتمام آن توضیح دهند و در خصوص پروژه های وزارت راه و شهر سازی و راه آهن نظر ندهند اینکه ایشان بدون تخصص لازم در خصوص راه آهن وجود راه آهن سریع را برای کشور حیاتی اعلام می کنند جای سوال دارد؟واقعا چگونه به این نتیجه رسیدند واصلا مگر وظیفه پیمانکار است که در خصوص توچیه وجود و یا عدم وجود یک ابر پروژه ملی اینگونه نظر صریح اعلام کند بهتر بود ایشان می فرمود "من فکر می کنم پروژه راه آهن سریع می تواند برای کشور مفید باشد" نه حکم کلی بدهند از زبان مسئولین کشور
    مهم است که همه در جایگاههای خودمان صجبت کنیم.