بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

دستور پیگیری سریع سانحه ریلی هرمزگان از سوی وزیر راه و شهرسازی/ تسلیت فرزانه صادق برای درگذشت دو تن از همکاران راه آهن در این سانحه

وزیر راه و شهرسازی در پی سانحه ای که در واپسین دقایق شب گذشته برای قطار باری در بندرعباس رخ داد؛ دستور پیگیری سریع داده و خواستار گزارش از جزییات این ضایعه شد.

تین نیوز |

وزیر راه و شهرسازی در پی سانحه ای که در واپسین دقایق شب گذشته برای قطار باری در بندرعباس رخ داد؛ دستور پیگیری سریع داده و خواستار گزارش از جزییات این ضایعه شد.

به گزارش  تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در پی سانحه ای که در واپسین دقایق شب گذشته برای قطار باری در بندعباس رخ داد؛ فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی دستور پیگیری سریع داده و خواستار گزارش از جزییات این ضایعه شد.

وی با ایراز تاسف عمیق از درگذشت دوتن از همکاران راه آهن در این سانحه؛ به خانواده های آنان تسلیت گفت.

حدود ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه جمعه شب هنگام ورود قطار باری حامل گوگرد به ایستگاه باری بندرعباس (انشعاب) به علت اشتباه بودن مسیر، قطار با واگن های متوقف در خط ۱۵ ایستگاه مذکور برخورد کرده و متأسفانه طی این حادثه دو نفر از کارکنان راه آهن جان خود را از دست دادند.

در این حادثه مصطفی فلاحی لکوموتیوران پایه ۲ناحیه هرمزگان و رامین بیگی آموزگار لکوموتیوران ناحیه هرمزگان جان خود را از دست داده اند.

کمیسیون سوانح منطقه در محل وقوع حادثه تشکیل شده و اعضا در حال بررسی علت موضوع اند.

به گفته علیرضا نصیری برازنده مدیرکل راه آهن هرمزگان، قطار مشکل فنی نداشت و جزئیات حادثه پس از بررسی کمیسیون تخصصی اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی پاسخ

    ای داد بیداد! خدا رحمت کنه این عزیزان رو! 😪😥

    مطمئنم اگر زمان صالحی این اتفاق افتاده بود، مافیای ریلی و مراجع معلوم الحال خصوصا آن کانال مفلوک تلگرامی که از در رفتن چرخ یک واگن باری هم نمی گذشت و منعکس میکرد، سر از پا نمی شناختند و درباره این حادثه با دو کشته مدتها پست و مطلب می گذاشتند و فریاد وااسلاما و وارآهنا سر مدادند.

    • ناشناس

      مشکل چپ و راست اینه که به اصل کاهش ایمنی کاری ندارند و با امثال شماها امیر علی خان ، مثل سگ و گربه به هم می پرن
      البته در ظاهر .
      راستی شما امیر علی خان می هستی
      خود صالحی هستی شعبانی ضیایی مهر
      کی هستی ؟

    • ناشناس

      خانم مالواجرد سلام
      طبق همون قانونی که دادمان رو شهید حسابش کردید یا آتش نشان‌هایی که تو پلاسکو مردن یا دکتر ها و پرستارانی که تو کرونا مردن یا مرده های محیط زیست و یگان سون یا کسانی که تو اختشاشات فوت کردن همه رو شهید حساب و جلوی اسم همشون هم مدافع سلامت و خدمت وامنیت حرم و....... گذاشتن و همه شدن شهید و خانواده‌های اونها به در بگیای امکانات رسیدند حالا باید همکاران ماهم طبق همین قانون بشن شهیدهیچ فرقی بین همکار ما و دادمان و رییسی و امیر عبداللهیان نیست زود رسیدگی کنید

  • ایرانی پاسخ

    با طلب علو درجات برای جانباختگان مظلوم. این سوانح ناشی از اعمال و سوء مدیریت مدیرعامل قبلی راه آهن میعاد صالحی طی سه سال تخریب است. امید است آقای ذاکری مدیر عامل جدید شبانه روز کار کند تا ویرانه محوله از صالحی و بذرپاش شاید آباد گردد.

  • امیرعلی پاسخ

    خطاب به کاربر با نام ایرانی و کاربر ناشناس از عوامل تین نیوز

    دقیقا همانطوری هستید که پیش بینی میشد!
    وقتی ریاکاری و دورنگی حد یقف ندارد!
    ماه عسل اقای ذاکری خیلی زودتر از حدتصور تمام میشود و با همان متر و معیاری که موشکافانه آدم سالمی مثل صالحی را زیر ذره بین میگذاشتید نوبت خودتان و گروهتان میرسد!

    ضمنا نابغه! صالحی که بنده خدا تمام شد و رفت. من قبل از ایشان در راه اهن بودم و چند مدیرعامل دیدم. بی اغراق صالحی استانداردهای مهم و فاخری برای کارسالم و شفاف و فسادستیزانه تعریف کرد که دیگران به گردش هم نمی رسند. حالا افکار عمومی و جامعه ریلی همانجور که در مورد ایشان مته به خشخاش می گذاشتید به گروه جدید و حامیانش می پردازد. اینکه سانحه فعلی یا خدای نکرده سوانح فعلی را بخواهید گردن صالحی بیاندازید، باعث مضحکه شدن خودتان میشود.

  • ناشناس پاسخ

    خدمت خانواده های داغدیده عرض تسلیت و ادای احترام
    خانم وزیر محترم این اولین اتفاق تلخی می باشد که پس از حضور شما در پست وزارت رخداده است و بدین معنی می باشد که در طول سه سال گذشته با انتصابات فامیلی، غیر تخصصی و صرفاً حافظ و قاری قرآن بودن انجام می پذیرفت و این اتفاقات تلخ از آن نشأت می گیرد. لذا انتظار می رود در اسرع وقت نسبت به تغییر کلی مدیران در معاونت ها، سازمان ها و اداره کل ها اقدام فرمائید. به عنوان مثال رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی یک شبه از کارگزینی مرکز به ریاست این مرکز تخصصی رسید و در طول 3 سال از تیبا 2 به اپتیما وارداتی و ... رسید.

  • بازنشسته پاسخ

    به باورمن وقوع چنین سوانح نه وزیرونه مدیرعامل مقصرنیستندبلکه عدم رعایت مقررات عموی ازسوی جمیع افراددخیل باعث بروزترین حوادث تلخ میگرددخداوندبه بازماندگان این حادثه صبر وبه تمام مامورین درسیروحرکت ونیروی کشش( جریه) دانش ومهارت فراوان عطا فرماید. آمین

  • کارشناس ریلی پاسخ

    وقتی حساسیت به سوانح ریلی کاهش می یابد که خصوصا در زمان میعاد صالحی شاهد بودیم که چگونه سوانح مخفی می شدند و شبه سوانح برسی نمی شدند شما قطعا شاهد چنین سوانحی خواهید بود
    شرایط زاه آهن اصلا خوب نیست و لزم بازنری در قوانین مجازات ها و کنترل پرسنل عملیاتی لازم است
    این سانحه مستقیما با سهل انگاری پرسنل در ارتباط مستقیم است و می بایست به سخن پرسنل گوش داد
    انتظار می رود دکتر ذاکری با دعوت از کارشناسان قدیمی ولو بازنشسته و بکار گیری عقل سلیم نسبت به بازسازی وضعیت موجود اقدام کنند و سازمان را نسبت به وظایف خود حساس کنند

  • ناشناس پاسخ

    این شیوه دستورات وزیر فقط در اوایل خدمت وی را شاهد خواهیم بود بعد کم کم عادی خواهد شد

  • مرشدآقا جوکار پاسخ

    آره جان خودتان همه شما درست میگید
    ناموسا میلاد صالحی اگر تشر میزد همتون تو شلوارتون خرابی می‌کردید چون بذرپاشو آدم قاطعی بود
    اما بنده تا پایان دولت آقای پزشکیان ضمن احترام ویژه به خانم صادق وزیر محترم منبعد برای مسافرت از قطار درهیچ مسیری استفاده نمیکنم.چون خدمتگذاران در راه آهن هواپیمایی مشابه خدمتگذاری در ارتش ومرز است.هیچکس مانند عباس آخوندی خان نبود چندین سانحه در دولت روحانی غیرقابل فراموشی است.

  • ع. ب پاسخ

    باسلام بنده 18سال سابقه در راه آهن دارم علت هر سانحه حاصل مجموعه ای از عدم رعایت مقررات توسط افراد مختلف یعنی اگر نفر اول تخلف کرد نفر دوم اگر کارش درست انجام بده ازیک سانحه میشه جلو گیری کرد یکنفر مقصر اصلی نیست چون راه آهن کار گروهی است تو این حادثه هم اگر قطار فراری رفته پس لکوموتیو ران سرمانورچی و. رئیس قطار وبازدید کنننده مقصر هستن یعنی اگر یکی کارشو درست انجام می‌داد اشتباه بقیور می‌فهمید اگرهم که میگن قطار مشکل فنی نداشته پس اشتباه متصدی ایستگاه یا سوزنبان درهدایت قطار به خط اشغاله که واگن توش بوده بوده البته بایدببینی اگر قطار فراری بوده چرا خط فرار. هدایت نشده درظمن آقای صالحی اگر کاری مثبت داشت بیشترین کار منفی‌ش بازی با روح و فکر ما.وروی که باید 12 یا 24ساعت سر کار حواسش جمع باشه نمونش پارسال قطعه کمک هزینه مسکن که 1700از حقوق کارمندهای راه آهن کم کرد یا گذاشتن دوربین بالای سر مامور که دقیقه‌ای یک بار یارو میگه کجا رفتی باید براش پانتومی بازی کنی جلو دوربین میخوای بری دستشویی یا چای بخوری یا متصدی ترفیکتو برای یک اعتراظ ساده با دوتا بچه بگیر لج کنی اخراج کنی حقوق مارو عملا امسال 10درصد بیشتر نشد اونوقت ادارات دیگه الان گندش درومده بیشتر از مصوبه خوده دولت اظافه حقو ق دادن به کار مندهاشون اونوقت این آقا به بهونه مصوبه دولت پارسال چقدرمارو اذیت کرد خدا ازش نگزره ماکه حلاش نمی‌کنیم

  • امیرعلی پاسخ

    خطاب به کاربر ع.ب.
    یکی از بهترین کارهای صالحی پافشاری برای جا انداختن حضور دوربین در کابین بود.حداقل قطارهای مسافری را که خیلی منظمتر کرد. شما هم اگر از خودت مطمئن نیستی یا برای برخی کارهای مرتبط با فضانوردی، دوست داری که دوربین تو کابین نباشه برو خودت را اصلاح کن تا در شان راه اهن باشی

    ضمنا ادارات دیگه که حقوقو اضافه تر دادند کار غیرقانونی کردند. تو اون کار غیرقانونی را ملاک قرار میدید و طلبکار میشی؟؟؟

  • M.a پاسخ

    عرض سلام
    به نظر بنده باید کمی در مورد لوکوموتیورانان عزیز واکیپ مانور واگنها سختگیرانه عمل کرد علت به اینکه اکثرا مشاهده میشود در حین انجام وظایف همیشه با موبایل خود مشغول هستند