◄ تکمیل راه آهن تهران - همدان تا پایان اریبهشت ماه
تیننیوز| وزیر راه و شهرسازی گفت: تلاش میکنیم راهآهن تهران-همدان تا ماه آینده تکمیل شود.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، عباس آخوندی امروز در حاشیه مراسم بازدید از عملیات تکمیل راهآهن تهران-همدان گفت: از آن جایی که رئیس جمهور بر تکمیل این خط ریلی تا اردیبهشتماه امسال تأکید دارد اینجانب امروز بازدیدی دیگر از خط آهن تهران-همدان انجام دادم تا از آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی این پروژه مطلع شوم.
او افزود: در حال حاضر از حدود 265 کیلومتر کل مسیر ریلی تهران تا همدان، 240 کیلومتر اجرا شده است و بیش از 20 کیلومتر باقی مانده است.
آخوندی با اشاره با ثبت رکورد 1664 متر ریلگذاری در روز گذشته، گفت: هدفگذاری ما توسعه حمل و نقل ترکیبی و شهرسازی ریلپایه است در این راستا ضروری است که ایستگاه راهآهن در داخل شهر احداث شود ضمن آنکه با دیگر مدلهای حمل و نقلی نظیر ناوگان عمومی جادهای، حمل و نقل ترکیبی تشکیل دهیم.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت حملونقل چندوجهی بیان کرد: ایستگاه راهآهن همدان در آینده داخل شهر و کنار پایانه اتوبوسرانی این شهر منتقل میشود و با تکمیل ایستگاه راهآهن همدان، مسافران اتوبوس میتوانند بلافاصله پس از پیاده شدن از اتوبوس، از طریق سیستم حمل و نقل ریلی به دیگر مقاصد خود سفر کنند.
آخوندی افزود: سرعت قطارهای مسافری طراحی شده در این پروژه ریلی 160 کیلومتر بر ساعت است اما به دلیل وجود قوسهای بزرگ در مسیر امکان افزایش سرعت تا 200 کیلومتر بر ساعت وجود دارد.
او افزود: در حال حاضر از حدود 265 کیلومتر کل مسیر ریلی تهران تا همدان، 240 کیلومتر اجرا شده است و بیش از 20 کیلومتر باقی مانده است.
آخوندی با اشاره با ثبت رکورد 1664 متر ریلگذاری در روز گذشته، گفت: هدفگذاری ما توسعه حمل و نقل ترکیبی و شهرسازی ریلپایه است در این راستا ضروری است که ایستگاه راهآهن در داخل شهر احداث شود ضمن آنکه با دیگر مدلهای حمل و نقلی نظیر ناوگان عمومی جادهای، حمل و نقل ترکیبی تشکیل دهیم.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت حملونقل چندوجهی بیان کرد: ایستگاه راهآهن همدان در آینده داخل شهر و کنار پایانه اتوبوسرانی این شهر منتقل میشود و با تکمیل ایستگاه راهآهن همدان، مسافران اتوبوس میتوانند بلافاصله پس از پیاده شدن از اتوبوس، از طریق سیستم حمل و نقل ریلی به دیگر مقاصد خود سفر کنند.
آخوندی افزود: سرعت قطارهای مسافری طراحی شده در این پروژه ریلی 160 کیلومتر بر ساعت است اما به دلیل وجود قوسهای بزرگ در مسیر امکان افزایش سرعت تا 200 کیلومتر بر ساعت وجود دارد.