بازدید سایت : ۷۲۴۸۷
رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی مقارن با موج دوم سفرهای تابستانی:

حمل و نقل ترکیبی، راهکار اصلی کنترل ترافیک‌های مقطعی ایام پیک سفرهای تابستانی است

مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی مقارن با آغاز موج دوم سفرهای تابستانی بر اهمیت دستیابی به یک سطح مطلوب از حمل و نقل ترکیبی تأکید کرد.

حمل و نقل ترکیبی، راهکار اصلی کنترل ترافیک‌های مقطعی ایام پیک سفرهای تابستانی است
تین نیوز |

مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی مقارن با آغاز موج دوم سفرهای تابستانی بر اهمیت دستیابی به یک سطح مطلوب از حمل و نقل ترکیبی تأکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی در بازدید دوره‌ای از محورهای شریانی این استان که با حضور جمعی از مدیران این اداره کل برگزار شد، گفت: هدف‌گیری و برنامه‌ریزی دستگاه‌های عضو شورای حمل و نقل در استان‌ها به عنوان زیرشاخه‌های شورای حمل و نقل کشور، متمرکز بر اجرای مجموعه‌ای از اقدامات و تدابیر کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در راستای دستیابی به یک سطح مطلوب از حمل و نقل ترکیبی است چنانچه نمود فعالیت‌های دستگاه‌های مسئول در این بخش به صورت ویژه در زمان پیک مسافرت‌های تابستانی و نوروزی متبلور می‌گردد.

مجید شارقی در خصوص نقش اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه محوری شورای حمل و نقل استان بیان کرد: تحقق این مهم به عنوان یکی از زیرساخت‌های کلیدی توسعه متوازن استان مرکزی و کشور نیازمند یک عزم جدی است و موجبات رضایتمندی آحاد مردم اعم از رانندگان، مسافران، مالکان شرکت‌های ترانزیت بار و مسافر و صاحبان خودروهای باری را به عنوان کاربران و مخاطبان این حوزه به دنبال خواهد داشت در این بین، اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در سال اقتصاد ملی، تولید و اشتغال، برنامه‌ها و پروژه‌های متعددی را در راستای ارتقاء محورهای شریانی خود طراحی نموده و با تمام توان و با در نظر گرفتن اعتبارات استانی و ملی تخصیص یافته، موضوع احداث بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و محورهای اصلی و روستایی را پیگیری می‌نماید به نحوی که هم‌اکنون جای‌جای محورهای این استان تبدیل به کارگاه‌های راهسازی شده و تقریباً در تمامی جاده‌های استان، هم استان‌های عزیز، شاهد اجرای پروژه‌ای با موضوع گسترش، ارتقاء سطح کمی و کیفی محور موردنظر و در نهایت اتصال رینگ بزرگراهی استان می‌باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص پتانسیل‌های فعلی حوزه حمل و نقل این استان ۱/۵ میلیون نفری افزود: استان مرکزی با وسعت حدود ۳۰ هزار کیلومترمربع، ۱/۸۲ درصد از مساحت کل کشور را شامل شده و با برخورداری از بیش از ۷۱۰ کیلومتر راه شریانی به عنوان بخش مهمی از کریدورهای شمال-جنوب و شمال-مرکز کشور عمل می‌نماید راه‌آهن استان مرکزی با گستره‌ای از استان تهران و قم تا لرستان و همدان به طول ۲۱۰ کیلومتر در قالب بالغ بر ۱۶ ایستگاه با قدمتی بالغ بر ۷۵ سال نقش مهمی در جابجایی بار و مسافر در این استان صنعتی و متقابلاً در سطح کشور ایفا می‌نماید در حوزه راهداری نیز مقوله ایمنی، حفظ و نگهداری افزون بر ۶۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و روستایی به عنوان یکی از برنامه‌های مستمر، حساس و ارزشمند اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مطرح می‌باشد از سوی دیگر فرودگاه اراک را به عنوان یک پتانسیل مهم داریم که در صورت بهبود زیرساخت و منظم شدن پروازهای آن می‌تواند روند توسعه استان در ابعاد مختلف اقتصادی، عمرانی و اجتماعی با جهشی چشمگیر مواجه سازد.

وی در بخش پایانی این گفتگو به عنوان رئیس شورای حمل و نقل استان مرکزی ادامه داد: آنچه که در جریان سلسله نشست‌های شورای حمل و نقل باید به جد پیگیری گردد توسعه، هماهنگی، یکپارچگی و فراگیر شدن ناوگان حمل و نقل عمومی استان در ۳ بخش زمینی، ریلی و هوایی است مجموعه مسافرین و محموله‌های تولیدی، صادراتی و وارداتی صنایع بزرگ مستقر در استان بایستی به سریع‌ترین روش و مناسب‌ترین شکل ممکن به ایستگاه‌های حمل بار و مسافر دسترسی یافته و در بستر ناوگان حمل و نقل جانمایی شده در جای‌جای اقصا نقاط استان، کشور و حتی کشورهای همسایه ترانزیت شوند گسترش ناوگان عمومی حمل و نقل به نقاط روستایی، ارتباط ریلی هرچه بیشتر با صنایع مادر و مراکز تولیدی وزارت نفت و نیرو، ارتقاء سطح راه‌های شریانی به آزادراه و بزرگراه، به‌کارگیری آخرین فن‌آوری‌های صنعت هواشناسی دنیا و نیز افزایش کیفی و کمی فعالیت‌ها و تجهیزات مراکز آزمایشگاهی فنی و مکانیک خاک استان از جمله اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدتی است که در مجموعه جلسات شورای حمل و نقل استان در پی تحقق شاخص‌های مذکور هستیم.​

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.