◄ گره اصلی برای توسعه راهها، بیپولی است
گره اصلی برای توسعه راههای جاده و ریلی در تمام کشور ازجمله خوزستان مشکلات اعتباری است و با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور منابع مالی تقلیل پیداکرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی بابیان اینکه گره اصلی برای توسعه راههای جاده و ریلی در تمام کشور ازجمله خوزستان مشکلات اعتباری است، گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور منابع مالی تقلیل پیداکرده است.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی ادارهکل راه و شهرسازی خوزستان، خیرالله خادمی گفت: برنامههای توسعهای استان خوزستان متناسب با حجم بالای بار در دستور کار قرار دارد؛ طرحها و مطالعات آن انجامشده است اما اجرایی شدن آن به اعتبار نیاز دارد.
وی ادامه داد: در کریدور تکمیل جاده شمال– جنوب- غرب برخی محورهای خوزستان ازجمله بندر امام دیدهشده است و در کریدور دیگری نیز توسعه سواحل کشور از شلمچه تا سیستانوبلوچستان در نظر گرفتهشده است.
خادمی یادآور شد: اتصال خط ریلی خوزستان به اصفهان و رفع گلوگاه در منطقه لرستان نیز در حال پیگیری هستند که تکمیل آنها نقش مهمی در توسعه استان دارد.
به گفته وی وزارت راه و شهرسازی پیشنهاددهنده، پیگیریکننده و مجری طرحها است اما سایر مسئولان ازجمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز باید اعتبارات طرحها را تصویب کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی وجود ظرفیتهای اقتصادی بزرگ مانند نفت و صنایع فولاد را یکی دیگر از راههای تأمین منابع لازم برای پروژههای زیرساختی دانست.