بازدید سایت : ۶۴۱۱۲

◄ یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد گذرنامه از ابتدای محرم تا کنون چاپ شده است

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از اول محرم تاکنون بیش از یک میلیون ۵۰۰هزار جلد گذرنامه زیارتی و عادی چاپ شده است.

یک میلیون و ۵۰۰ هزار جلد گذرنامه از ابتدای محرم تا کنون چاپ شده است
تین نیوز

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از اول محرم تاکنون بیش از یک میلیون ۵۰۰هزار جلد گذرنامه زیارتی و عادی چاپ شده است. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز پنجشنبه در قرارگاه اربعین حسینی فرماندهی انتظامی کل کشور در مرز مهران، اظهار کرد: همراهی، همکاری و استقبال مردم با مجموعه انتظامی برای صدور گذرنامه زیارتی در راستای اجرای طرح "منزل تا منزل" افزایش بسیار خوبی داشته است.

رادان با بیان اینکه از اول ماه محرم تا کنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گذرنامه زیارتی و عادی چاپ شده است، تصریح کرد: از متقاضیان سفر اربعین حسینی درخواست می شود که اگر قصد شرکت در مراسم پیاده روی کنگره عظیم اربعین را دارند اقدام برای دریافت گذرنامه را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکنند.

وی در ادامه با اشاره به افزایش میزان ترددهای زوار اربعین از مرز مهران، گفت: از اول ماه صفر تا کنون میزان ترددها و خروج زائر از مرز مهران به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است و بر این اساس پیش بینی های انجام شده در زمینه افزایش تردد زائران محقق شده است.

سردار رادان با تاکید بر اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود بیش از پنج میلیون تردد در مرزهای اربعینی کشور ثبت شود، گفت: پلیس از آمادگی کامل برای خدمات رسانی شبانه روزی به زائران اربعین حسینی را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تردد زوار با خودروهای شخصی به مرزهای اربعینی کشور، گفت: زائران اربعین در زمان حرکت با خودروی شخصی، در مسیرهای مواصلاتی ضمن پرهیز از عجله و شتاب در صورت احساس خستگی، استراحت کافی داشته باشند و با آرامش خاطر بیشتر به مرزهای اربعینی مراجعه کنند.

زائران اربعین در خودروهای شخصی خود اسپری اشتعال زا نداشته باشند

فرمانده انتظامی کل کشور یادآور شد: با توجه به شدت گرمای هوا و به واسطه پارک خودروهای زائران در پارکینگ ها، از زوار درخواست می شود از نگهداری هرگونه مواد آتش زا، اسپری و یا مواد ضد عفونی کننده در داخل خودرو خودداری کنند تا شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

سردار رادان بیان کرد: با توجه به حجم درخواست کننده گذرنامه ها که گذرنامه زیارتی آن معمولاً نشان دهنده ۱۰۰ درصد آن ها برای سفر اربعینی است چنین پیش بینی می شد که عدد زائران احتمالاً نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند و افزایش تا به امروزی این پیش بینی را درست نشان می دهد.

وی تصریح کرد: امسال همکاران من در مرزبانی و انتظامی، یگان های ویژه و پلیس های تخصصی در مرزهای هفتگانه و مرز آبی که امسال باز شده است، به کمک آمدند.

عالی ترین مقام انتظامی کشور عنوان کرد: نزدیک به ۲۰ هزار نفر نیروی کمکی در قالب ۳ هزار گشت اضافه تر از گشت هایی که قبلاً بوده به کمک مرزبانان و همکاران انتظامی در مرزها آمده اند

وی ادامه داد: امسال همانند سال گذشته با یک مقدار تفاوت کمتر یعنی سال گذشته تجربه ۵ ثانیه ای ایستای و امسال به ۴ ثانیه رسیده که این در تسهیل حرکت زائران کمک کرده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با توصیه به زائران که در برگشت استراحت کافی داشته باشند و در رانندگی عجله نکنند، گفت: هوای مناطق مهران، شلمچه و چذابه به شدت گرم است مردمی که با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه می کنند و آن ها را پارکینگ های مشخص پارک می کنند مواد اشتعال زا و اسپره های ضدعفونی کننده داخل خودروهای آنها نباشد.

وی با بیان اینکه در مرزها به هیچ عنوان گذرنامه صادر نمی شود، تاکید کرد: اتباع خارجه مجاز با استفاده از دفاتر خادم و اتباع دیگر با ویزای عراق که از کشورشان اخذ شده می توانند به مرزها مراجعه کنند.

سردار رادان بیان کرد: اگر اتباع غیر مجاز به مرزها مراجعه کنند حتماً دستگیر و به برای طرد به اردوگاه ها منتقل می شوند.

مرز مهران کانون اصلی تردد زوار اربعین حسینی و عتبات عالیات رد طول سال است.

اربعین سال گذشته بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تردد در مرز مهران ثبت شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.