بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
معاون وزیر نفت:

جایگاه‌های کوچک سوخت ضرری برای سایر جایگاه‌ها ندارد

جایگاه‌های کوچک سوخت ضرری برای سایر جایگاه‌ها ندارد

تین نیوز | معاون وزیر نفت با بیان اینکه افتتاح جایگاه‌های کوچک هیچ ضرری برای سایر جایگاه‌ها ندارد، گفت: شهرهای دیگر از جمله کلانشهر تهران ظرفیت ایجاد چنین جایگاه‌هایی را دارند و جایگاه داران می‌توانند در این زمینه پیشقدم شوند.

عباس کاظمی امروز در مراسم افتتاح پروژه جایگاه‌های سوخت با ابعاد کوچک در منطقه اصفهان اظهار کرد: تلاش کردیم چنین پروژه‌ای را از تهران شروع کنیم، اما اصفهان در این موضوع پیشتاز شد، هم‌چنین در انتهای سال 1393، بنزین یورو 4 با ابتکار پالایشگاه اصفهان تولید و پخش شد.

وی با بیان اینکه احداث جایگاه‌های کوچک سوخت باعث کاهش تردد، کاهش اتلاف زمان و آلودگی خواهد شد، افزود: با توسعه جایگاه‌های تک نازله و با به کارگیری سه مکانیزم جذب بخار و در نتیجه جلوگیری از انتشار بخارات بنزین، شهر اصفهان پاکیزه‌تر خواهد شد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه افتتاح جایگاه‌های کوچک هیچ ضرری برای سایر جایگاه‌ها ایجاد نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: شهرهای دیگر از جمله کلانشهر تهران ظرفیت ایجاد چنین جایگاه‌هایی را دارند و جایگاه داران می‌توانند در این زمینه پیشقدم شوند.

کاظمی با بیان اینکه چهار ماده آلاینده موجود در بنزین در سال 94 به یک هزارم کاهش یافته است، گفت: جایگاه‌های کوچک از لحاظ ایمنی مشکلی ندارند و با مکانیزم حذف بخارات، خطرات آن بیش از پیش کاهش یافته است.

همچنین مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار کرد: برای نخستین بار در اصفهان شاهد ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت هستیم و به تدریج و به سرعت این پروژه در کلان شهرهای دیگر کشور نیز گسترش خواهد یافت.

سید ناصر سجادی، ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت را یک خلاقیت دانست و گفت: با قدرت خلاقیت می‌توان یک معضل شهری را حل کرد، با وجود گرانی زمین، برای سرمایه گذاران ارزش ندارد که جایگاه‌های سوخت در ابعاد بزرگ احداث کنند و راه حل این معضل در کلان شهرها، همین کاری است که در اصفهان انجام شد.

وی احداث جایگاه‌های سوخت با ابعاد کوچک را مانند احداث زیرگذر، ساخت پل و ایجاد فضای سبز دانست و ادامه داد: قصد داشتیم چنین پروژه‌ای را در تهران انجام دهیم که تاکنون موفق به انجام آن نشده‌ایم.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، قرارداد احداث جایگاه‌های سوخت با ابعاد کوچک را یک قرارداد برد-برد بین شهرداری و بخش خصوصی دانست و گفت: این پروژه هم یک معضل شهری را حل کرده و هم باعث شده است تا بخش خصوصی با قدرت خلاقیت خود به مردم خدماتی ارایه دهد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.