بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ کدام طرح لجستیکی در کوتاه‌مدت مناسب است؟

بهبود فرایند ورود و خروج کانتینر در بنادر از جمله کارهای لجستیکی است که می‌تواند در کوتاه مدت عملی شود.

کدام طرح لجستیکی در کوتاه‌مدت مناسب است؟
تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل گفت: بهبود فرایند ورود و خروج کانتینر در بنادر از جمله کارهای لجستیکی است که می تواند در کوتاه مدت عملی شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مجید امینی تاکید کرد: لجستیک زنجیره ای از اتفاقات و خدمات است که در نهایت سبب می شود تا کالا با کمترین هزینه و زمان و بهترین کیفیت حمل شود. در این راستا برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی وجود دارد.

او تصریح کرد: ما در بخش بلند مدت به دنبال این هستیم که ساماندهی دقیق و کارامدی برای انتقال کالا در مسافت های بلند و کوتاه داشته باشیم. باید تلاش کنیم تا برای بخش ریلی مزیت هایی ایجاد شود و خود کالا به سمت مود ریلی میل کند. در همین برنامه های بلند مدت طرح هایی مانند بنادر خشک  و مکان یابی مراکز لجستیکی هم در دستور کار قرار می گیرد.

امینی افزود: در حال حاضر هم اداره کل طرح های جامع حمل ونقل به دنبال این است که آیین نامه لجستیکی را تصویب کند.

این کارشناس حمل ونقل تصریح کرد: طبعاً ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا همه این طرح ها به نتیجه برسد. باید به فکر اجرای اقداماتی در کوتاه مدت باشیم. هرکدام از زیرمجموعه های وزارت راه وشهرسازی می تواند طرح هایی را در کوتاه مدت اجرا کند.

او ادامه داد: یکی از کارهایی که امیدوارم به نتیجه برسد بارنامه سراسری است. در این طرح ما به دنبال این هستیم که کالا قبل از اینکه وارد کشور شود مقصد نهایی و شیوه حمل زمینی آن مشخص باشد. این طرح در میان مدت و پیش از اینکه سال های برای اجرای طرح های کلان بگذرد؛ می تواند نقش موثری در بهبود شاخص های لجستیکی ایفا کند.

امینی تاکید کرد: در کوتاه مدت هم می توان روی فرایندهای انتقال کانتینر و فرایندهای معمول ورود به و خروج کانتینر متمرکز شد. اگر زنجیروار این طرح ها را دنبال کنیم، فضا برای اجرای طرح های میان مدت اماده می شود و اجرای طرح های میان مدت نیز شرایط را برای اجرای طرح های بلندمدت آماده می کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.