بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ فرصت بی‌نظیر ترکمنستان برای ارسال کالا به همه نقاط دنیا از طریق چابهار

چابهار از سالیان دور موردتوجه کشور ترکمنستان بوده است و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بود.

فرصت بی‌نظیر ترکمنستان برای ارسال کالا به همه نقاط دنیا از طریق چابهار
تین نیوز

عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار از سالیان دور موردتوجه کشور ترکمنستان بوده است و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان به همراه هیئتی متشکل از اعضای شرکت‌های فعال در زمینهٔ صادرات و واردات کالا، در سفر به چابهار ضمن بازدید از زیرساخت‌ها و تجهیزات بندر شهید بهشتی چابهار، با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

کریم اکمامدوف، عضو اتاق بازرگانی ترکمنستان، با اشاره به فرصت‌ها و پتانسیل‌های بندر چابهار بیان کرد: چابهار از سالیان دور موردتوجه کشور ترکمنستان بوده و نگاه ترکمنستان به ارسال کالا و محصولات به اقصی نقاط دنیا از طریق چابهار خواهد بود.

وی گفت: اعتقاد داریم که زیرساخت‌های ایجادشده در بندر چابهار فرصت بی‌نظیری برای ایفای نقش کشورهای آسیای میانه خصوصاً کشور ترکمنستان در معادلات تجاری با کشورها ایجاد کرده است و در گام نخست در حال برنامه‌ریزی برای صادرات محموله‌های ۱۲۰ هزار تنی از طریق بندر چابهار هستیم.

در ادامه این مراسم، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ضمن معرفی امکانات و زیرساخت‌های ایجادشده در بندر چابهار گفت:‌ استراتژی ساخت و توسعه بندر چابهار اتصال کشورهای همسایه خصوصاً کشورهای CIS و افغانستان به آب‌های آزاد است.

بهروز آقایی با اشاره به آغاز فعالیت‌های ترانزیتی از طریق بندر چابهار در چهار ماه گذشته، تأکید کرد: آمادگی لازم برای استقبال سرمایه‌گذاران کشور ترکمنستان جهت سرمایه‌گذاری در پروژه ساخت انبار سیلو و کارخانه‌های فرآوری کالا در بندر چابهار وجود دارد.

با توجه به محدودیت‌های کشورهای CIS و افغانستان در دسترسی به آب‌های آزاد، ترانزیت کالا از بندر چابهار ازنظر زمان و هزینه به‌صرفه خواهد بود، به‌طوری‌که در چهار ماه گذشته ۴ هزار و ۷۲۰ دستگاه کانتینر پر به وزن ۱۱۰ هزار تن از طریق بندر چابهار به کشور افغانستان ترانزیت شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.