بازدید سایت : ۳۸۹۸۹
مدیر بنادر ودریانوردی بندر امیرآباد عنوان کرد:

◄ افزایش ترانزیت کالا به کشورهای همسایه از بندر امیرآباد

۱۲‌درصد صادرات از بندر امیرآباد رشد داشته است.

افزایش ترانزیت کالا به کشورهای همسایه از بندر امیرآباد
تین نیوز

مدیر بنادرودریانوردی بندر امیرآباد، گفت: طی شش ماه نخست سال جاری واردات به بندر امیرآباد ۳۲‌درصد افزایش یافت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سیاوش رضوانی درباره عملکرد شش‌ماهه بندر امیرآباد، اظهار کرد: در شش ماه نخست سال ۹۶ مجموع واردات انجام‌شده به بندر امیرآباد ۹۷۹‌هزار و ۲۹۸ تن بود که این رقم در مدت مشابه امسال با ۳۲‌درصد افزایش به یک‌میلیون و ۲۹۵ هزار و ۶۸۴ تن رسید.

وی بابیان این‌که گسترش فعالیت‌های اقتصادی در بندر امیرآباد و افزایش اقدامات برای ترانزیت کالا از این بندر در مسیر کریدور شمال-جنوب سبب رشد فعالیت‌ها در حوزه واردات شده است، اظهار کرد: در ۶ ماه امسال از بنادر آکتائو، ماخاچ‌کالا، کامیشین، تولیاتی، ژیگولفسک، اکاترینوفکا، ولگاگراد، هوسان، ولگادنسک، سامارا، دوبوفکا، پریولژسکو، اولیا، آزف، نیکوکلاوسک، ساراتف، وسکرسنسک و ترکمنباشی انواع محصولات و کالاها شامل کاغذ و مقوا، سویا، جو، ذرت، گندم، لوازم یدکی، ماشین‌آلات، چوب، مصنوعات فلزی، ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، سموم شیمیایی، محصولات کشاورزی و دامی و فلزات و روغن نباتی به ایران وارد شد.

وی خاطرنشان کرد: در واردات برخی محصولات مانند گازوییل، کود و سموم شیمیایی، روغن سویا و چوب تراورس شاهد رشد صددرصدی هستیم. برای واردات برخی محصولات نیز مانند جو آردسازی با ۹۹۷‌درصد، ورق آهن سرد با ۲۸۲ درصد و کنجاله آفتابگردان با ۱۱۷‌درصد، رشدی بیش از دو برابری ثبت شد.

رضوانی تصریح کرد: با توجه به افزایش قراردادها و روند رو به رشد مراودات تجاری با کشورهای همسایه، پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امسال شاهد رشد بیش‌تر واردات و ترانزیت کالا از بندر امیرآباد باشیم.

مدیر بنادرودریانوردی بندرامیرآباد گفت: حجم صادرات از بندر امیرآباد به کشورهای همسایه طی ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال از ۲۴۹‌هزار و ۲۸۵‌تن در مدت مشابه سال ۱۳۹۶، با ۱۲‌درصد افزایش به ۲۷۹‌هزار و ۳۹ تن رسید.

وی اظهار کرد: بنادر آکتائو، آستراخان، ماخاچ کالا، ترکمنباشی، باکو، اولیا، اَلت و آلفا محل تخلیه محصولات صادراتی از بندر امیرآباد بودند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱۱ نوع کالا و محصولات در این مدت از بندر امیرآباد صادر شد که شامل ۱۵ گروه‌ پایه کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات کشاورزی، دامی و احشام، کود و سموم شیمیایی، مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، لوازم‌خانگی و محصولات سبک، مواد غذایی، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف و منسوجات، کاغذ و مقوا، مصنوعات فلزی، قطعات و لوازم‌یدکی، کانتینر و ابزارآلات و دستگاه‌های سبک می‌شود.

این مسئول بابیان این‌که رشد صادرات در بعضی بخش‌های مهم تولیدات استان نقطه عطف فعالیت‌های صادراتی بندر امیرآباد در شش ماه نخست امسال است، گفت: صادرات کالاهای ساختمانی از بندر امیرآباد طی ۶ ماه سال جاری با ۲۸ درصد رشد به ۲۶۹ هزار و ۷۲۸ تن رسید.

هم‌چنین در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشامی که از مهم‌ترین بخش‌های تولید در مازندران به شمار می‌آید در این مدت، با افزایش صادرات مجموعه این محصولات از ۷۶۴ تن در نیمه نخست سال گذشته به ۲ هزار و ۲۴۸ تن در شش ماه نخست امسال شاهد رشد چشمگیر ۱۹۴ درصدی بودیم. صادرات پارچه و الیاف و منسوجات نیز اعم از روفرشی، طناب، فرش ماشینی، گونی و گلیم فرش از ۱۳ تن در ۱۸۶ روز ابتدایی سال گذشته به ۶۱ تن در شش ماه ابتدایی امسال رسید.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.