بازدید سایت : ۳۵۰۴۷
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

◄ قراردادهای موجود سرمایه گذاری در بنادر، قابل تعمیم به مراکز لجستیکی است

سند آمایش مراکز لجستیکی به درستی تعیین شده است.

قراردادهای موجود سرمایه گذاری در بنادر، قابل تعمیم به مراکز لجستیکی است
تین نیوز

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه "سند آمایش مراکز لجستیکی" به درستی تعیین شده است، بر اجرایی شدن این سند تاکید کرد و گفت: اجرایی کردن این سند با هدف احصای هدف غایی کشور در این زمینه، مستلزم مطالعه دقیق و جامع است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست "هم اندیشی برای یافتن راهکارهای اجرایی سازی سند آمایش مراکز لجستیک در ۶پهنه تحت مسئولیت سازمان بنادر" خاطر نشان کرد: مراکز لجستیکی باید جذابیت طبیعی داشته باشند و بتوانند  خلاهای که وجود دارد  را پر کنند و از سوی  مزیت های هم داشته باشند. قطعا چنین فضایی به صورت دستوری ایجاد نمی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: صرف اجرای یک سند ، بدون درنظر گرفتن اینکه قرار است چه ارزشی ایجاد شود و چه مزیتی قرار است به وجود بیاید، نمی تواند سبب استقبال بخش خصوصی به عنوان بهره برداران واقعی از این مراکز شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: اهداف غایی ایجاد مراکز لجستیکی نباید قربانی مفهوم ظاهری آن شود.

وی با بیان نقش محوری و کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی در اجرا سند آمایش مراکز لجستیک ، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی بنادر بازرگانی و کشتیرانی تجاری کشور باید در اجرایی کردن سند آمایش مراکز لجستیکی از تجربیات بنادر مهم و عمده دنیا – خصوصا بنادری که از حیث جغرافیایی با بنادر کشور همخوان هستند- استفاده کند.

مدیرعامل سازمان بنادر با تاکید بر اینکه از لحاظ الگوی قرارداد های سرمایه گذاری در مراکز لجستیکی، کمترین دغدغه و نگرانی وجود دارد، گفت: غالب طرح ها و قراردادهای موجود سرمایه گذاری در بنادر ، قابل تعمیم به مراکز لجستیکی است که در خارج از چارچوب و فنس بندر قرار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با رد این دیدگاه که مراکز لجستیکی به رویه خاص گمرکی نیاز دارند، تاکید کرد: در مطالعات تطبیقی باید از تجربیات و دانش شرکت های بین المللی بیشتر استفاده کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.