بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

توقیف چهار شناور صیادی به اتهام قاچاق سوخت

ماموران دریابانی چهار فروند شناور صیادی را در سواحل ماهشهر به اتهام حمل سوخت قاچاق توقیف کردند.

 توقیف چهار شناور صیادی به اتهام قاچاق سوخت
تین نیوز

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: ماموران دریابانی چهار فروند شناور صیادی را در سواحل ماهشهر به اتهام حمل سوخت قاچاق توقیف کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، سرهنگ نادر سهیلی  افزود: در جریان بازرسی از این شناور‌های صیادی ۱۰ هزار لیتر سوخت (گازوئیل) کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه این شناور‌های توقیف شده هیچگونه فعالیت صیادی نداشتند افزود: دراین ارتباط چهار خدمه این شناور‌ها همراه با مستندات لازم تحویل مراجع قضایی شدند و محموله‌های سوخت قاچاق نیز تحویل نماینده شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران شد.

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به اینکه محموله‌های سوخت قاچاق قرار بود در خارج از آب‌های سرزمینی در خلیج فارس به فروش برسد افزود: ماموران دریابانی با قاچاق این سرمایه ملی برخورد می‌کنند.

سرهنگ سهیلی، کاهش ارزش پول ملی، اختلاف قیمت بهای سوخت با بهای بین المللی آن، بیکاری و به صرفه نبودن حرفه صیادی را از دلایل قاچاق سوحت در مناطق ساحلی خوزستان بیان کرد.

دریک سال اخیر قاچاقچیان با خروج مقادیر زیادی سوخت قاچاق از کشور و فروش آب به دلالان سوخت در خلیج فارس، سود نامشروع زیادی به جیب زدند.

وی گفت: متاسفانه برخی صیادان با دریافت سهمیه سوخت یارانه‌ای، بدون اینکه فعالیت موثر صیادی داشته باشند سوخت را قاچاق می‌کنند.

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان خواستار نظارت شیلات برنحوه فعالیت صیادان و قطع سهمیه سوخت شناور‌های متخلف صیادی شد.

در سال جاری بیش از نیم میلیون لیتر سوخت قاچاق در آب‌های ساحلی و شمال غرب خلیج فارس توسط ماموران دریابانی خوزستان توقیف شده است.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق سوخت و کالا بوده است.

منبع: سايت خبری مانا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.