◄ معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان ایران و روسیه
توسعه همکاریهای بندری و دریایی دوجانبه ایران و روسیه از مهمترین مسائل مطرح شده در نشست مشترک بود.
![معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان ایران و روسیه](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/g5cP2Uzn2ul3/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLDXOWLIqh5NI/%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D8%AF-%D8%AE%D8%B7%D9%88%D8%B7-%D9%85%D9%86%D8%B8%D9%85-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%AA%DB%8C%D9%86%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87.jpg)
در نشست مشترک هیئت سازمان بنادر و دریانوردی با مقامات دریایی و وزارت حمل و نقل روسی بر ایجاد خطوط منظم کانتینری بین بنادر ایران و روسیه و راه اندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا روسیه و امیرآباد تأکید شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در رأس هیئتی از مدیران ستادی و بنادر شمالی کشور و همچنین مدیران شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی دریای خزر و رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با معاون وزیر حمل و نقل و رئیس آژانس فدرال دولتی دریایی و کشتیرانی رودخانهای روسیه و مقامات مسئول در بخشهای مختلف بندری و دریانوردی روسیه دیدار کرد.
توسعه همکاریهای بندری و دریایی دوجانبه ایران و روسیه از مهمترین مسائل مطرح شده در نشست مشترک بود.
در نشست های مشترک مقامات بندری و دریایی ایران و روسیه به موضوعات مختلفی اشاره و پیشنهاداتی ارایه شد از جمله محورهای عنوان شده، برنامهریزی برای افزایش حجم عملیات حمل کالا در دریای خزر و برقراری و توسعه روابط بخشهای خصوصی 2 کشور جهت توسعه همکاری های بندری و دریایی بود.
ایجاد خطوط منظم کانتینری به منظور توسعه حمل و نقل کانتینری بین بنادر ایران و روسیه، راهاندازی خطوط کشتیرانی رو – رو ریلی بین بنادر ماخاچ کالا در روسیه و امیرآباد در ایران و لزوم ایجاد کارگروه منطقهای هیدروگرافی در دریای خزر هم از دیگر محورهای عنوان شده در نشست مشترک هیئت ایرانی و روسیه بود.
در نشستهای برگزارشده بین طرفین ایرانی و روسی، چالشهای توسعه همکاریهای بندری و دریایی 2 کشور نیز مطرح شد.
از مهمترین موضوعاتی که به آنها پرداخته شد میتوان به معافیت ویزایی برای پیاده و سوار شدن دریانوردان 2 کشور، تسهیل ورود و اجازه پهلودهی شناورهای کشتیرانی دریای خزر در کلیه بنادر ساحلی کشور روسیه، لایروبی و تعمیق کانال رودخانه ولگا و عدم الزام به تغییر پرچم شناورهای ایرانی که قرار است برای انجام تعمیرات به بنادر مستقر در رودخانه ولگا وارد شوند، اشاره کرد.