پیگیری رفع خلاء قانونی در عملیات تجاری کانتینری و اقدامات اسنادی بارنامه
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: در موضوع اقدامات اسنادی بارنامه و عملیات تجاری کانتینری، خلاء قانونی داریم، اما تلاش کردهایم در انجمن کشتیرانی این موضوع را پیگیری و دنبال کنیم.
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته گفت: در موضوع اقدامات اسنادی بارنامه و عملیات تجاری کانتینری ، خلاء قانونی داریم، اما تلاش کرده ایم در انجمن کشتیرانی این موضوع را پیگیری و دنبال کنیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از فارس به نقل از روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، مسعود پل مه ، دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ضمن ارائه پیشنهاد درباره بهره مندی از ماده ۱۹۴ قانون دریایی، اظهار کرد: طبق این ماده قانونی اگر در قوانین یک کشور نسبت به موضوعات مرتبط با حوزه کسب و کار، قانونی وجود نداشته باشد، عرف و ضوابط بین المللی حاکم است.
به گفته پل مه، قانون دریایی کشور بسیار کلی است، به عنوان مثال در موضوع اقدامات اسنادی بارنامه یا عملیات تجاری کانتینری ، خلاء قانونی داریم، در همین راستا به دلیل آنچه که در برخی موارد منتهی به تداخلات می شود پیشنهاد داریم مراجع قانونی در این موضوعات دریایی از عرف و ضوابط بین المللی تبعیت کنند و ما تلاش کرده ایم در انجمن کشتیرانی این موضوع را پیگیری و دنبال کنیم؛ در حال حاضر این بند را در اساسنامه نداریم، اما این بند با تشریحی که تعیین کننده و تبیین کننده موضوع می تواند باشد، در اهداف قابل پیگیری ما لحاظ خواهد شد.
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با اشاره به برای اضافه شدن کلمه «ایران» به نام انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، گفت: این موضوع در اتاق بازرگانی هم رای گیری می شود و پس از پیگیری از وزارت کشور در صورت پذیرفته شدن از سوی این بخش ها، به ادامه نام انجمن کلمه ایران اضافه خواهد شد.
وی یادآور شد: مراسم شصت و نهمین سالگرد تاسیس و انتخابات هیأت مدیره جدید انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با حضور اعضای اتاق بازرگانی ، هیات مدیره انجمن، و برخی نمایندگان وزارت کشور برگزار شد.