بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

◄ راه اندازی سیستم جدید اطلاع رسانی از وضعیت بارنامه از طریق تلفن همراه

دولت برای حفظ منافع فعالان و تلاشگران بخش حمل ونقل جاده ای کشور تلاش تمام عیار خود را به کار گرفته است.

 راه اندازی سیستم جدید اطلاع رسانی از وضعیت بارنامه از طریق تلفن همراه
تین نیوز

وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به عنوان متولی اصلی بخش حمل ونقل جاده ای با هماهنگی سایر نهادهای دست اندرکار ، تشکل های صنفی و کانون های حمل ونقل جاده ای تمام توان و ظرفیت خود را جهت حفظ منافع فعالان و دست اندر کاران بخش و ایجاد رضایت حداکثری آنان به ویژه رانندگان تلاشگر به کار گرفته است .

به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل ونقل کالای این سازمان با اشاره به اینکه تعامل ، هم اندیشی و تصمیم گیری مشترک در برنامه های کلان بخش با نمایندگان فعال بخش حمل ونقل جاده ای و تشکل های صنفی جزو اصول و سیاست کاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای است افزود : در ماه های اخیر به ویژه در چند روز گذشته با هماهنگی به عمل آمده با نهادها و سازمان های دست اندرکار حمل ونقل جاده ای ، همچنین با ملاقات هایی که با رانندگان تلاشگر در این ایام و در مقاطع مختلف در پایانه های حمل کالا و یا جلسات متعدد برگزار شد ، این فعالان درخواست هایی بالأخص بحث افزایش نرخ کرایه حمل را داشتند که موردقبول همه بود و در این خصوص تلاش های خوبی با همکاری تشکل ها صورت گرفته است .

دغاغله در ادامه گفت : در خصوص سهم دولت در بیمه تأمین اجتماعی که از مطالبات و خواست های رانندگان تلاشگر بود ، روز گذشته با اقدام جدی و هماهنگی با دیگر مسئولین ذی ربط خوشبختانه تصمیمات خوبی در جهت حل این مشکل اتخاذشده و شرایط عادی حاکم شده است .

وی با اشاره به راه اندازی بارنامه برخط مجازی با کمک خود رانندگان در سال ٩٥ در پایانه بندر شهید رجایی و در پایانه بندر امام و بوشهر در سال ٩٦ ، تصریح کرد : تلاش سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کاهش زمان توقف در پایانه های حمل کالا ، قانونمند کردن دریافت کالا و برقراری عدالت کامل است .

دغاغله با تأکید بر اینکه دو کانون و تشکل صنفی کارفرمایی و کارگری مسئولیت نرخ توافقی کمیسیون های حمل کالا را بر عهده دارند ، خاطرنشان کرد : نرخ کمیسیون کاملاً مشخص است و از سال ٨٧ تقریباً ثابت بوده است و احیاناً دریافت خارج از عرف حتماً در کمیسیون های ماده ١٢ و رسیدگی به تخلفات شرکت های حمل ونقل کالا بررسی و اعمال قانون می شود .

مدیرکل حمل ونقل کالای سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در این زمینه دو راهکار جهت جلوگیری از بروز تخلف را این گونه بیان کرد : نخست مسئولیت ارائه گزارشات تخلف در دریافت کمیسیون اضافی بر عهده انجمن صنفی رانندگان قرارگرفته است و دوم برای خود رانندگان در سراسر کشور فرم هایی در اختیار آنان قرارگرفته که در صورت مشاهده موضوع اضافه دریافتی کمیسیون، فرم ها تکمیل و در اختیار ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان ها جهت اعمال قانون قرار گیرد.

دغاغله وعده راه اندازی سیستم جدید اطلاع رسانی از وضعیت بارنامه ، کمیسیون دریافتی و... به صورت کاملاً شفاف و روشن از طریق تلفن همراه به رانندگان در آینده ای نزدیک خبر داد .

وی در خصوص نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده ای کالا نیز توضیح داد: در ابن خصوص دو نهاد اصلی وزارت نفت از طریق سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از محل صرفه جویی سوخت و پرداخت تسهیلات اعتباری و وزارت راه و شهرسازی با مسئولیت سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اقدامات مناسبی را آغاز کرده اند لیکن به جهت تعداد زیاد ناوگان فرسوده در کشور از یک سو و ظرفیت محدود تولیدکنندگان داخلی از سوی دیگر این طرح از شتاب بالایی برخوردار نیست ، لذا به جهت کمک به اشتغال رانندگان زحمتکش مقرر گردیده است یک ماه پس از اسقاط خودروی فرسوده ، خودروی جدید را دریافت نماید تا درمعیشت آنان خللی وارد نشود ، که این موضوع درگذشته از شش ماه تا ٢ سال به طول می انجامید .

دغاغله در خصوص سهمیه سوخت ناوگان حمل ونقل کالا گفت : فعالان بخش حمل ونقل کالا جزو پاک دست ترین خدمتگزاران جامعه هستند و به میزان نیاز خود سوخت دریافت می کنند لذا طرح دریافت سوخت براساس پیمایش نیز که از سال ٩٤ آغاز گردیده موجب برقراری نظم بخشی بیشتر و صرفه جویی قابل ملاحظه سوخت در کشور شده و در این طرح براساس اسناد بارنامه و صورت وضعیت و در نظر گرفتن تمام جوانب اعم از تردد با کالا و بدون بار ،احیاناً توقف فعالیت به جهت مشکلات راننده یا خودرو و غیره سوخت تحویل می گردد و خوشبختانه تاکنون در ارتباط با سهمیه سوخت مشکلی گزارش نشده است و در صورت درخواست رانندگان ارجمند رسیدگی لازم توسط کارگروه های استانی انجام خواهد شد .

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.