بازدید سایت : ۲۹۴۷۷

جهش ترانزیت در گرو ارتقای زیرساخت های پایانه های مرزی است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایجاد جهش در حوزه ترانزیت کالا را در گرو ارتقای زیرساخت ها در پایانه های مرزی کشور عنوان کرد.

جهش ترانزیت در گرو ارتقای زیرساخت های پایانه های مرزی است
تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایجاد جهش در حوزه ترانزیت کالا را در گرو ارتقای زیرساخت ها در پایانه های مرزی کشور عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی در دومین نشست کمیته ترانزیت و پایانه های مرزی مرداد ماه ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به تشکیل دبیرخانه برنامه هفتم توسعه، باید تکالیف و برنامه های محول شده به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این برنامه بررسی و واکاوی شود.
وی بیان داشت: با توجه به افق ترسیم شده مبنی بر ترانزیت سالانه ۴۰ میلیون تن کالا تا پایان برنامه هفتم در کشور، توجه به تقویت پایانه های مرزی و زیرساخت های جاده ای در محورهای منتهی به پایانه ها و همچنین تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات هر یک از پایانه ها در ابعاد امکانات زیرساختی و ساختار نیروی انسانی ضرورت دارد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تعیین اولویت بندی ها با توجه به ظرفیت ها و کاستی های موجود و انجام مطالعات تطبیقی در خصوص بررسی وضعیت و زیرساخت های ترانزیتی در کشورهای همسایه را از دیگر الزامات و مبانی پیش رو برای تصمیم گیری بر پایه اطلاعات دقیق و مبتنی بر آمار خواند.
امانی تأکید کرد: باید با عبور از روزمرگی ها، احصاء دقیق رویکردها و بررسی راهکارها و پیشنهادات کارشناسانه، افق و برنامه کاری روشنی در حوزه ارتقای حوزه ترانزیت کشور را به منظور ارائه در جلسه شورای عالی ترانزیت که براساس قانون برنامه هفتم در سطح رئیس جمهور برگزار می شود، مهیا گردد.
وی با اشاره به تحولات ایجاد شده در دنیا و گرایش کشورها به سمت تقویت حوزه ترانزیت، عنوان کرد: این مهم در کشورمان نیز باید با انجام مطالعات تطبیقی از طریق جذب مشاوران توانمند و استدلال های علمی با محوریت افزایش بهره وری حمل و نقل مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه از افزایش ۷۰ درصدی ترانزیت کالا در چهار ماهه نخست امسال خبر و ادامه داد: با توجه به این که بخش قابل توجهی از ترانزیت از طریق جاده در حال انجام است، در راستای تقویت ترانزیت توجه به افزایش زیرساخت های جاده ای و کریدورها، خدمات دهی به ناوگان خارجی و داخلی و آماده سازی مجتمع های خدماتی رفاهی از اولویت ها است.
امانی با اشاره به نقش بازارچه های مرزی در تقویت اقتصادی جغرافیای مجاور آنها گفت: کارکرد این بازارچه ها باید در کنار پایانه های مرزی در قالب دیدگاه های کارشناسانه همه دستگاه های ذیربط بررسی شود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: احکام خوبی در قانون برنامه هفتم توسعه در بخش حمل و نقل و پایانه های مرزی، دالان های ترانزیتی و ورود خودروهای کِشنده دیده شده است.
محمد تیموری از تشکیل کمیته دائمی پایش و نظارت بر برنامه هفتم توسعه در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر و ادامه داد: تدوین سند ملی ترانزیت، توسعه دالان های ترانزیتی، اصلاح فرایندها و رویه ها برای تحقق سهم ۴۰ میلیون تُنی ترانزیت در برنامه هفتم توسعه اولویت دارد.

پیش بینی ترانزیت ۱۸ میلیون تُن کالا در سال ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی از تحقق ترانزیت ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تُن کالا در بخش جاده ای کشور طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.
جواد هدایتی با اشاره به پیش بینی ترانزیت ۱۸ میلیون تُن کالا در سال جاری گفت: با توجه به تاکید رئیس جمهور و وزارت راه و شهرسازی در اولویت بخشی به اجرای برنامه هفتم توسعه، به نظر می رسد با وجود این امر، نیازمند تغییر رویکردهای ساختاری و آسیب شناسی به منظور سیاست گذاری در تحقق افزایش حجم ترانزیت از طریق هم اندیشی و مشارکت فعال همه دستگاه ها و دفاتر ذیربط ستادی و استانی با تعامل سازنده با بخش های خصوصی به ویژه با توجه به مسئولیت پیش بینی شده وزارت راه و شهرسازی در حوزه ترانزیت و لجستیک در کشور، هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.