بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

الزامی بودن استراحت برای رانندگان اتوبوس/ هیچ مسافری کمربند ایمنی نمی بندد

مدیر کل مدیریت بحران سازمان حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه عمده دلیل تصادفات اتوبوسی به دلیل خستگی است، گفت: مسافران اجازه رفع خستگی را به رانندگان نمی دهند و اگر توقف طولانی شود به راننده اعتراض می کنند. از مسافران درخواست داریم که در سفر با حمل ونقل عمومی صبر و حوصله داشته باشند.

الزامی بودن استراحت برای رانندگان اتوبوس/ هیچ مسافری کمربند ایمنی نمی بندد
تین نیوز |

مدیر کل مدیریت بحران سازمان حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه عمده دلیل تصادفات اتوبوسی به دلیل خستگی است، گفت: مسافران اجازه رفع خستگی را به رانندگان نمی دهند و اگر توقف طولانی شود به راننده اعتراض می کنند. از مسافران درخواست داریم که در سفر با حمل ونقل عمومی صبر و حوصله داشته باشند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، فرهاد مهریاری درباره تصادفات اخیر اتوبوسی در جاده های کشور اظهار داشت: به دلیل افزایش تقاضای سفرهای اتوبوسی، تردد اتوبوس هم افزایش پیدا می کند و در این شرایط احتمال تصادفات هم بالا می رود. اما نکته مهم این است که در بررسی تصادفات دریافتیم در عمده این تصادفات اتوبوس مقصر نبوده و اشتباه خودروهای دیگر منجر به بروز این تصادفات شده است اما وقتی یک پای این تصادفات اتوبوس باشد بازخورد خبری بیشتری دارد.    

وی ادامه داد: موضوع دیگر این است که با افزایش ترددها، خستگی و خواب آلودگی رانندگان هم بیشتر شده است. در تصادفات اخیر شاهد آن بودیم که راننده در سه کیلومتر مانده به مقصد دچار تصادف شده و این تصادف پس از بیش از 8 ساعت رانندگی رخ داده است.

مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: اگر رانندگی می توانست خستگی خود را رفع کند و در همان محلی که ساعت زنی را انجام داده، استراحت کوتاهی می کرد شاید این اتفاق رخ نمی داد.

مهریاری با اشاره به عدم همکاری مسافران با رانندگان اتوبوس برای رفع خستگی ها گفت: مشکل این است که مسافران هم اجازه رفع خستگی را به رانندگان نمی دهند و اگر توقف طولانی شود به راننده اعتراض می کنند. از مسافران درخواست داریم که در سفر با حمل و نقل عمومی صبر و حوصله داشته باشند. در حالی که ما به رانندگان اتوبوسی فشار می آوریم که با عجله برای رسیدن به مقصد، سرعت حرکت را بالا نبرند، با رفتار مسافرانی مواجه هستیم که در هر توقف یا رانندگی با سرعت مجاز به رانندگان اعتراض می کنند. این در حالی است که اساسا رانندگان موظف به توقف و استراحت هستند.            

وی افزود: بروز تصادف در نزدیکی مقصد پس از چندین ساعت رانندگی، نتیجه بی توجهی به استراحت رانندگان است و از مسافران خواهشمندیم رانندگان را آزرده خاطر نکنند و اجازه استراحت به آنها بدهند.

مدیر کل مدیریت بحران سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای تاکید کرد: موضوع مهم دیگر این است که مسافران با گمان اینکه ایمنی اتوبوس بالاتر از خودروهای سواری است، از کمربند صندلی استفاده نمی کنند. تمام صندلی های اتوبوس مجهز به کمربند ایمنی هستند و هر تصادفی که گزارش شده می بینیم که سرنشینان به دلیل عدم استفاده از کمربند آسیب دیده اند و مصدوم شده یا درگذشتند.      

مهریاری گفت: تقریبا میزان رعایت استفاده از کمربند ایمنی دراتوبوس بین مسافران صفر است و پلیس راه هم اهرمی برای کنترل این موضوع ندارد و برای رعایت این استاندارد باید فرهنگ سازی شود. پیش از این پلیس راه رانندگان اتوبوس را بابت عدم استفاده مسافران از کمربند ایمنی جریمه می کرد اما رانندگان چگونه می توانند مسافران را متقاعد به بستن کمربند کنند و این نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی با اشاره به الزامی بودن استراحت برای رانندگان اتوبوس های اربعین اظهار داشت: رانندگان اتوبوس های اربعین باید مدیریت زمان داشته باشند و امکانات استراحت در پایانه های مرزی و در مبدا برای رانندگان تعبیه شده است. اما بعضا شاهد این هستیم که رانندگان زمان مشخص استراحت نمی کنند و به آنها توصیه به استراحت می کنیم چراکه خواب قاتل خاموش است و امکان عکس العمل به موقع را به راننده نمی دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.