بازدید سایت : ۳۴۰۶۶

پیش‌ بینی ۲ میلیون و ۹۴۰ تردد بین استانی روزانه در ایام پایانی ماه صفر

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در ایام پایانی ماه صفر و با افزایش سفرها به سمت مشهد مقدس، میانگین تردد بین استانی روزانه ۲ میلیون و ۹۴۰ وسیله نقلیه پیش بینی شده است.

پیش‌ بینی ۲ میلیون و ۹۴۰ تردد بین استانی روزانه در ایام پایانی ماه صفر
تین نیوز

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: در ایام پایانی ماه صفر و با افزایش سفرها به سمت مشهد مقدس، میانگین تردد بین استانی روزانه ۲ میلیون و ۹۴۰ وسیله نقلیه پیش بینی شده است.

به گزارش تین نیوز از سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، محمد تیموری، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به پیش بینی ها مبنی بر افزایش سفرها به مشهد مقدس در روزهای پایانی ماه صفر، اظهار کرد: باتوجه به هم زمانی تعطیلات پایان ماه صفر با سفرهای اواخر فصل تابستان، پیش بینی ها از افزایش ۸ درصدی تردد بین استانی نسبت به سال گذشته خبر می دهد.

وی بیان کرد: روزهای چهارشنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۶ شهریور) روزهای اوج سفرهای بازگشت زائران از مشهد مقدس با استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی بوده و در روزهای اوج بازگشت مسافران، روزانه بین ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل ونقل برای جابه جایی زائران مورد نیاز است.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، سهم ناوگان اتوبوسی برای خدمت رسانی به زائران را ۴۵ درصد خواند و عنوان کرد: سهم ناوگان مینی بوس و سواری ۴۶ درصد، ناوگان بین المللی ۸ درصد و ناوگان دربستی یک درصد پیش بینی شده است.

تیموری با اشاره به پیش بینی اوج انباشت زائران حمل ونقل عمومی در روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه در مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: همچنین بازه زمانی ۱۳ تا ۱۵ زمان اوج سفرهای زائران در مسیرهای بازگشت خواهد بود.

وی تأکید کرد: بیش از ۷۶ درصد زائرانی که با استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی به مشهد مقدس سفر می کنند، به ترتیب از استان های خراسان جنوبی، تهران، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، مازندران، کرمان، یزد، فارس و گلستان اعزام خواهند شد.

به گفته معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، بیشینه تردد بین استانی وسایل نقلیه در روز ۱۶ شهریور و با تردد ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو و کمینه تردد نیز برای روز ۱۲ شهریور با تردد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه خواهد بود.

تیموری، میانگین روزانه تردد بین استانی وسایل نقلیه در انتهای شهریور ماه را ۲ میلیون و ۹۴۰ تردد برآورد و تصریح کرد: بیشترین حجم ورود وسایل نقلیه به استان خراسان رضوی در فاصله روزهای ۱۰ تا ۱۳ شهریور و عمدتأ از استان های تهران، البرز، خراسان شمالی، مازندران، خراسان جنوبی، کرمان و اصفهان صورت می گیرد.

وی افزود: در ایام سفرهای روزهای پایانی ماه صفر برخی محورهای مواصلاتی به مشهد با توجه به تردد بالای وسایل نقلیه، در ساعاتی از روز شاهد ترافیک نیمه سنگین و سنگین خواهند بود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: بر این اساس، محور چناران - مشهد در ساعات ۱۵ تا ۱۷ روز ۱۱ شهریور ترافیک سنگینی داشته و در مسیر بازگشت در محور مشهد - چناران در ساعت ۱۴ تا ۱۹ روز ۱۴ شهریور و همچنین ساعات ۱۵ تا ۱۷ روز ۱۶ شهریور ترافیک سنگینی را تجربه می کند.

تیموری گفت: ترافیک در محور باغچه - مشهد از ساعت ۱۵ تا ۲۰ روز ۱۱ شهریور و همچنین ساعت ۱۶ تا ۱۹ روز ۱۲ شهریور نیمه سنگین خواهد بود، در مسیر بازگشت و در محور مشهد - باغچه نیز در روز ۱۴ شهریور در ساعات ۱۳ تا ۲۰ نیمه سنگین بوده و در ساعات ۱۳ تا ۱۹ روز جمعه ۱۶ شهریور ترافیک سنگین و راه بندان در این مسیر پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: همچنین در محور تربت جام - مشهد در ساعات ۱۴ تا ۱۸ روز ۱۱ شهریور ترافیک وسایل نقلیه نیمه سنگین بوده و در مسیر مشهد - تربت جام در ساعات ۱۴ تا ۱۹ روز ۱۴ شهریور و همچنین ساعات ۱۵ تا ۱۷ روز ۱۶ شهریور ترافیک نیمه سنگین خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.