بازدید سایت : ۴۷۶۵۶

پرونده تخلف رانندگان اربعین روی میز سازمان راهداری

اقدامات مختلفی برای بهبود ارائه خدمات به زائران اربعین در مسیر بازگشت انجام شده است و حدود ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای پایانه مرزی مهران در نظر گرفته‌ایم.

پرونده تخلف رانندگان اربعین روی میز سازمان راهداری
تین نیوز |

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از رسیدگی به پرونده تخلفات رانندگان اتوبوس در مسیرهای اربعین خبر داد و گفت: اقدامات مختلفی برای بهبود ارائه خدمات به زائران اربعین در مسیر بازگشت انجام شده است و حدود ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای پایانه مرزی مهران در نظر گرفته ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش های و اخبار منتشر شده امسال بیش از سه میلیون نفر از زائران ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین به عراق رفتند که حدود ۵۰ درصد بیشتر از تعداد زائران در سال گذشته است و بر همین اساس باید تمهیدات بهتری برای ارائه خدمات به آن ها اندیشیده شود.

عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای درباره برنامه ریزی انجام شده برای روزهای بازگشتن زائران اربعین به کشور در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: در روزهای آینده منتظریم تا بیش از دو میلیون نفر دیگر نیز از زائران اربعین به کشور برگردند که بیشترین تقاضا برای بازگشت از مرز مهران است و به نظر می رسد که اوج سفرهای بازگشت زائران در چهار روز، شامل دو روز قبل و دو روز بعد از اربعین تقسیم شود.

وی افزود: بر این اساس مرز مهران ظرفیتی حدود یک میلیون و ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار نفر دارد و برای بازگشت زائران تا این تعداد تدارکات لازم را در این زمینه اندیشیده ایم. همچنین برای پوشش خدمات حمل ونقل جاده ای کامل به زائران همه ناوگان اتوبوس بین شهری را در این ایام بسیج کرده ایم که مشکلی در این زمینه پیش نیاید.

حسن نیا ادامه داد: در این زمینه ظرفیتی برای جابه جایی بیش از ۳۰۰ هزار نفر از زائران را با اتوبوس از مرز مهران پیش بینی کرده ایم و به نظر می رسد با توجه به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه شخصی در مرز مهران و شهر مهران پارک شده است، بخش زیادی از مسافران نیز از خودروهای خود برای بازگشت به خانه های خود استفاده کنند که تقریبا حدود ۵۵ درصد زائران را شامل می شود. اگر اتوبوس ها بتوانند از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند و حتی اتوبوس های ۲۵ نفره VIP بتوانند تا حدود ۴۰ نفر هم مسافر را سوار کنند. می توان در کنار افزایش سرویس دهی به همه زائران خدمت رسانی کرد.

رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای اعلام کرد: در این راستا هماهنگی های لازم با پلیس راهور انجام شده است و اگر این افزایش ظرفیت بهره وری محقق شود و بتوانیم حدود ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار سرویس را در محورهای مرزی داشته باشیم، طی روزهای پیک سفر بازگشت زائران، می توانیم همه زائران را جابه جا کنیم.

نظارت کامل و جدی بر کرایه های بازگشت زائران اربعین

حسن نیا درباره نرخ کرایه های اربعین تاکید کرد: نظارت کاملی بر روند کرایه ها خواهیم داشت و نمی گذاریم کسی تخلف انجام دهد و با متخلفان احتمالی برخورد لازم را انجام می دهیم.  نمی توان گفت تخلفی در زمینه کرایه ها و گرانفروشی رانندگان اتوبوس رخ نداده است اما باید این گزارش ها از سوی زائران و مردم به ما گزارش شود تا به سرعت رسیدگی شده و در حضور شاکی ضمن برخورد راننده متخلف، حق و حقوق مسافر را به او بازگردانیم. میزان و تعداد تخلفات در ایام اربعین زیاد نبوده اما پرونده این تخلفات روی میز و در مراحل بررسی و رسیدگی قرار دارد.

یک طرفه شده محور مهران ایلام در ایام پیک بازگشت زائران

وی افزود: برای بهبود خدمات رسانی به زائران اربعین در مسیر بازگشت، محور مهران-ایلام با هماهنگی پلیس راه یکطرفه خواهد شد. در این مسیر پایانه مرزی مهران تا پایانه های معین سه گانه در نظر گرفته شده، حدود ۷۰۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است که در این مسیر تردد می کنند و اتوبوس های دیگر هم زائران را از این پایانه معین به استان های مختلف منتقل می کنند.

و در این راستا حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به عراق رفتند و حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس را کاهش دادیم اما زمان ماندگاری برخی اتوبوس ها نیز برای خدمات رسانی بهتر به زائران تمدید کردیم. این مسئله را می توان به طور قطع گفت که هیچ موردی نداشتیم که اتوبوسی از ایران به عراق رفته باشد و به کشور بازگشته باشد چرا که همه اتوبوس های به کار گرفته شده در این مسیر به سامانه سپهتن متصل هستند و اگر اتوبوسی دستگاه سپهتن خود را هم خاموش کند، متوجه می شویم و با آن ها برخورد می کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد رصا پاسخ

    ای کاش پرونده مدیرپایانه مرزی مهران را هم روی میز میاوردند تا ۳ هزار تا کامیون موکب داران ۲روز تو پایانه بدون هیچ امکانات رها نکنه

  • مرتضی. م پاسخ

    کاش کمی هم به فکر کاپیتانهایی که در پایانه مرزی مهران بدون جایگاهی برای استراحت، باید مانند میدان میوه‌وتره بار برای مسافرگیری بدنبال مردم راه بیفتند و مقصد وی را فریاد بزنند، هم میکردیم..

  • حمیدمروتی پاسخ

    چرامسولین ازناوگان اتوبوس برون شهری همه خدمات میخواهند وهیچ خدمات درستی به آنها نمیدهند نه گازوییل که بتوانیم برسانیم ونه لاستیک مرغوب ونه لوازم یدکی خوب همه دفتردارهاحق ماشیندارها رامیخورندکسی جوابگونیست ماحقمان رامیخواهیم