بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

راهدارانی که از خانواده آسیب‌دیده خود گذشتند تا به هموطنان زلزله زده خدمت کنند

در پی زلزله 3 / 7 ریشتری هفته گذشته در استان کرمانشاه نیروهای راهداری استان از نخستین دقایق وقوع حادثه باتمام توان وارد عملیات شدند.

راهدارانی که از خانواده آسیب‌دیده خود گذشتند تا به هموطنان زلزله زده خدمت کنند
تین نیوز

در پی زلزله 3 / 7 ریشتری هفته گذشته در استان کرمانشاه نیروهای راهداری استان از نخستین دقایق وقوع حادثه باتمام توان وارد  عملیات شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داریوش نصر مدیرکل دفتر بحران و تجهیز ماشین‌آلات این سازمان در توضیح فعالیت‌های انجام یافته در حادثه زلزله اخیر در استان کرمانشاه اعلام کرد: در روزهای پس از حادثه نیز جامعه راهداری در سراسر کشور به همراه تلاشگران بخش حمل و نقل جاده‌ای و در کنار تمامی نهادها و ارگانها همچنین مردم فهیم و بزرگوار کشور قرار گرفته و برای کاهش آسیب‌ها و تألم خاطر آسیب‌دیدگان تلاش جدی و لازم را داشته و این همراهی همچنان ادامه دارد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: حجم تقاضا از سوی همکاران راهدار از سراسر کشور برای حضور در منطقه کم‌نظیر و قابل ستایش بوده، ضمن آنکه ارسال کمک‌های نقدی و سایر اقلام مورد نیاز هموطنان زلزله‌زده و مناطق آسیب‌دیده از سوی کارکنان بخش و فعالان و  تلاشگران بخش خصوصی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همه‌روزه در حال انجام بوده و ادامه دارد.

نصر در ادامه تصریح کرد: برادران پرتلاش و گمنام راهدار که برخی از آنها خانواده‌های خودشان نیز آسیب‌دیده بودند با ترک خانه و خانواده آسیب‌دیده خود به محورهای مسدود شده آمدند و قبل از رسیدگی و حل مشکلات خانواده خود به ریزش‌برداری و بازگشایی جاده‌ها پرداختند و ثابت کردند که تعهد و اخلاص و انجام وظیفه هنوز در رگهای این زحمت‌کشان بی‌ادعا وجود دارد، که با هیچ زبانی قابل تقدیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های ماشین‌آلات از سایر شهرستانهای مجاور و دستگاه‌های مورد نیاز شامل بیل مکانیکی، لودر، کامیون و ... از ستاد راهداری مرکز استان و سایر شهرستانهای دیگر استان به کمک عزیزان هم‌استانی‌شان شتافتند و عملیات بازگشایی محورها با 210 دستگاه ماشین‌آلات سنگین شامل بولدوزر، لودر، گریدر، تانکر سوخت و تانکر آب، مایلر، بیل مکانیکی، کامیونت، کمپرسی و چرثقال همچنین سواریهای در اختیار در ساعات اولیه تا 7 صبح به انجام رسید و با روشن شدن هوا کلیه محورهایی که از سوی مدیریت بحران استانداری اعلام شده بود بازگشایی گردید و کلیه رانشها و ریزشها از محورها جمع‌آوری و تردد همه محورها برقرار گردید و فرماندهی پلیس راه کشور در گزارشات خود باز بودن محورها و برقراری ترددها را اعلام نمود.

نصر با اشاره به آمادگی بخش راهداری در استانهای معین و استانهای مجاور کرمانشاه و اعزام 45 دستگاه از استانهای همدان، زنجان، ایلام و کردستان و انجام عملیات پشتیبانی از تلاش و خدمت همکاران سایر استانها در کمک به هموطنان عزیز و همکاران راهدار قدردانی نمود.

وی همچنین گفت: با حضور مهندس داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان در منطقه برنامه‌های کمک‌رسانی و فعالیت در منطقه زلزله‌زده از سوی راهداران خدوم و متعهد همچنین تلاشگران حمل و نقل جاده‌ای در جابجایی اقلام و کالاهای اساسی و مورد نیاز و نقل و انتقال نیروها و مردم سرعت بیشتری گرفت.

این مقام مسئول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با قدردانی از تمامی فعالان و همکاران خود در استان کرمانشاه همچنین سایر استانها حضور نیروهای راهداری با تمامی امکانات و تجهیزات و ماشین‌آلات تا زمان مورد نیاز در کنار سایر نیروهای امدادی و کمک‌رسان را یک وظیفه و تکلیف دانست.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.