بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

کارت هوشمند رانندگان ناوگان باری ومسافری فاقد عملکرد ، غیر فعال می شود

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای فارس گفت : کارت هوشمند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که از ابتدای سال جاری بارنامه یا صورت وضعیت اخذ نکرده باشند غیر فعال می شود.

کارت هوشمند رانندگان ناوگان باری ومسافری فاقد عملکرد ، غیر فعال می شود
تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل  نقل جاده ای فارس گفت : کارت هوشمند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که از ابتدای سال جاری بارنامه یا صورت وضعیت اخذ نکرده باشند غیر فعال می شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، علی یزدانی با اشاره به این مطلب  که بر اساس دستورالعمل و طرح جدید اجرایی اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای  کارت هوشمند آن دسته از رانندگانی که از ابتدای سال جاری  به مدت 6 ماه برای ناوگان خود در حوزه فعالیت های بخش حمل ونقل کالا (بارنامه) و در حوزه فعالیت های بخش حمل ونقل مسافر (صورت وضعیت ) اخد نکرده باشند، غیرفعال خواهد شد، تصریح کرد : از رانندگان درخواست می شود با توجه به  ماه های پایانی سال جاری در فعالیت های خود نسبت به اخذ بارنامه و صورت وضعیت مبادرت ورزند تا عملکرد آنان دچار خلل و وقفه ای نشده و غیرفعال تلقی نگردند.

وی افزود: در صورت غیر فعال شدن کارت هوشمند ناوگان ، رانندگان و مالکان برای دریافت این کارت ، بایستی تمامی مراحل تعریف شده صدور کارت هوشمند را مجدداً طی نمایند.

مهندس یزدانی افزود : درحال حاضر استان فارس با فعالیت بیش از 43 هزار انواع ناوگان حمل ونقل باری و مسافری تحت پوشش شرکت ها و همچنین اشتغال مستقیم بیش از 63 هزار راننده حرفه ای دارای کارت هوشمند در هر دو بخش حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر دارای رتبه نخست کشور است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس همچنین در خصوص ممانعت از فعالیت ناوگان فرسوده تصریح کرد: در راستای اجرای قانون هوای پاک و بهبود شاخص های عملکردی بخش حمل و نقل و به منظور افزایش بهره وری ناوگان باری کشور،  از ابتدای سال ۹۷ ، صدور بارنامه برای  ناوگان باری با عمر ۵۰ سال و بالاتر ممنوع می شود.

یزدانی ادامه داد: ناوگان باری فوق سنگین با وزن ناخالص بالای 96 تن تا اطلاع ثانوی شامل این طرح نمی شوند و مشمولین طرح می توانند با مراجعه به شرکت های سازنده خودروهای باری سنگین با استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده نسبت به نوسازی خودرو خود اقدام نمایند.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی

    سیستم ناوگان مسافربری عمومی در صورت وضعیت راننده فاقد دفترچه کار چرا با کد راننده دیگری کد بخورد که فاقد دفترچه و حتی مدارک استکا

  • بهروز

    ای کاش ما رانندگان بین‌شهری، سندیکای قوی و محکمی داشتیم که میتونست از حق ما دفاع کنه و مجبور نبودیم ۳۰ سال تو بیابون عمرمون رو تلف کنیم و جزو مشاغل سخت به حساب نیایم..حتی خبرنگاری جزو مشاغل سخت و زیان آور شده بغیر از رانندگی..متاسفم..هر چند دود اینکار در چشم مردم عادی هم میرود که بعلت فرسوده و ناتوان بودن راننده منجر به تصادفات وحشتناک میشه