◄ مهمترین عامل موثر در تصادفات نوروز امسال چه بود؟
ایمنسازی و اصلاح نقاط پر تصادف راههای کشور، نیازمند تأمین منابع مالی بیشتر است اما تلاش میشود تا در فرایندی سهساله این نقاط شناسایی و ایمنسازی شود.
یک عضو هیئت عامل و نماینده سازمان راهداری و حملونقل جادهای در امور ایمنی راهها گفت: ایمنسازی و اصلاح نقاط پر تصادف راههای کشور، نیازمند تأمین منابع مالی بیشتر است اما تلاش میشود تا در فرایندی سهساله این نقاط شناسایی و ایمنسازی شود.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حملونقل جادهای، مهران قربانی، عضو هیئت عامل و نماینده این سازمان در امور ایمنی راهها در جریان بازدید یکروزه از راهها و جادههای استان گیلان اظهار داشت: برخی از این نقاط مثل تقاطعهای غیره مسطح و تعریض جادهها نیازمند منابع مالی بیشتر هستند که بهمحض تأمین منابع، اصلاح و ایمنسازی میشوند.
قربانی با بیان اینکه در استان گیلان ۹۰ نقطه یا محدوده پرخطر شناساییشده است، اظهار داشت: آرامسازی، نصب تابلوهای مکمل و تجهیزات لازم در تمامی این نقاط صورت گرفته است و اقدامات اساسیتر ایمنی در ۹ یا ۱۰ نقطه باقیمانده در میانمدت و بلندمدت انجام میشود.
عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حملونقل جادهای اظهار داشت: استانهای شمالی کشور و شهرهای زیارتی جزو نقاط گردشگر پذیر در تعطیلات نوروزی هستند و به همین دلیل این مسیرها به لحاظ شرایط ایمنی و ترافیکی مورد ارزیابی و بازرسی بیشتر قرار میگیرند.
وی با اشاره به اینکه ۳ عامل خستگی و خوابآلودگی، حواسپرتی و عجله در تصادفات نوروز امسال نقش داشته است، تصریح کرد: رانندگان در مسافتهای طولانی حتماً استراحت ۱۵ دقیقهای پس از ۲ ساعت رانندگی را جدی بگیرند تا سفر ایمنتری را برای خود، خانواده و سایر هموطنان فراهم کنند.