بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ پرترددترین پایانه‌های مرزی درنوروز

در ایام طرح نوروز امسال، بالغ‌بر هزار و 618 شرکت اتوبوس‌رانی و 772 شرکت مینی‌بوس‌رانی و سواری کرایه در قالب 38 شرکت سر شبکه، امکانات و نیروی انسانی موردنیاز در جابه‌جایی مطلوب مسافران نوروزی را فراهم کردند.

پرترددترین پایانه‌های مرزی درنوروز
تین نیوز

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر با بیان به‌کارگیری حداکثر ظرفیت ناوگان عمومی حمل‌ونقل جاده‌ای در سفرهای نوروزی گفت: در سال جاری به‌منظور ترغیب مسافران به انجام سفرهای برنامه‌ریزی‌شده پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی از روز 17 بهمن‌ماه به‌صورت حضوری و غیرحضوری آغاز شد و فرصت بیشتری در اختیار مسافران قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، حمیدرضا شهرکی ثانوی افزود: در این ایام از سوی ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور و دفاتر نمایندگی این ادارات کل در پایانه‌های مسافری عمومی نظارت کافی و مستمر بر نحوه عملکرد شرکت‌های مسافر در عرضه حداکثری ظرفیت به متقاضیان در اقصی نقاط کشور صورت گرفت.

شهرکی همچنین با اشاره به آمار به‌کارگیری 14 هزار و 500 دستگاه اتوبوس، 20 هزار دستگاه‌ مینی‌بوس و 28 هزار دستگاه سواری کرایه در ایام طرح نوروزی، افزود: بیش از 117 هزار و 500 راننده و کمک‌راننده در جابه‌جایی مسافران فعالیت داشتند که بر اساس آمار جابه‌جایی‌ها تعداد 4 میلیون و 861 هزار نفر مسافر معادل 58.5 درصد با اتوبوس، تعداد یک‌میلیون و 918 هزار نفر معادل 23 درصد با مینی‌بوس و تعداد یک‌میلیون و 540 هزار نفر معادل 18.5 درصد با سواری کرایه جابه‌جا شدند.

وی افزود: استان‌های دارای بیش‌ترین تعداد مسافر جابه‌جاشده به ترتیب عبارت‌اند از: تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر از تردد یک‌میلیون و 329 هزار نفر از پایانه‌های مرزی جاده‌ای خبر داد و افزود: از این تعداد 688 هزار و 994 نفر معادل 51.8 درصد مسافران ورودی و 640 هزار و 491 نفر مادل  2 / 48 درصد را مسافران خروجی تشکیل می‌دهند. همچنین 971 هزار و 981 نفر معادل 73 درصد اتباع ایرانی و 357 هزار و 504 نفر معادل 27 درصد اتباع خارجی می‌باشند.

شهرکی ثانوی همچنین اعلام کرد: پرترددترین پایانه‌های مرزی در ایام طرح نوروزی به ترتیب پایانه‌های مرزی بازرگان در آذربایجان غربی،‌ مهران در استان ایلام، شلمچه در استان خوزستان، بیله‌سوار در استان اردبیل و رازی در استان آذربایجان‌غربی هستند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.