بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ گشت شبانه‌روزی راهداری قم در سفرهای تابستانی

دوازده گشت راهداری در طول سفرهای تابستانی به‌طور شبانه‌روزی در جاده‌های استان قم خدمت‌رسانی می‌کنند. ابوالفضل جمالی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام این خبر گفت: تجهیزات زمستانی و نمک‌پاش‌ها از ماشین‌های راهداری جدا و ماشین‌آلات را شست‌وشو دادیم و آماده ارائه خدمات برای طرح تابستانی به هم‌وطنان و مسافران استان هستیم.

گشت شبانه‌روزی راهداری قم در سفرهای تابستانی
تین نیوز

دوازده گشت راهداری در طول سفرهای تابستانی به‌طور شبانه‌روزی در جاده‌های استان قم خدمت‌رسانی می‌کنند.

ابوالفضل جمالی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم با اعلام این خبر گفت: تجهیزات زمستانی و نمک‌پاش‌ها از ماشین‌های راهداری جدا و ماشین‌آلات را شست‌وشو دادیم و آماده ارائه خدمات برای طرح تابستانی به هم‌وطنان و مسافران استان هستیم.

جمالی افزود: سه گشت برای مسیر رفت‌وبرگشت در اتوبان تهران- قم، یک گشت برای جاده قدیم قم، سه تیم گشت در مسیر قم- سلفچگان و مابقی نیز برای راه‌های فرعی و اصلی داخل استان اختصاص پیدا کرده‌اند.

او تصریح کرد: گشت‌های راهداری به‌صورت شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته خدمات‌رسانی می‌کنند که در طول شب تعداد هشت گشت فعال هستند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم درباره تمهیدات این اداره‌کل برای سفرهای تابستانی اظهارکرد: برنامه‌ها برای سفرهای تابستانی از روز چهارشنبه آغاز و در این زمینه بازدید کلی از تمام راهدارخانه‌ها انجام‌شده و راهدارخانه‌ها نیز تجهیز شدند تا درصورت وقوع مشکل احتمالی به مسافران خدمات ارائه کنند و در راهدارخانه‌ها برای مسافران بسته‌های غذای کنسروی درنظر گرفته‌شده است.

جمالی بیان کرد: لکه‌گیری جاده‌های استان آغازشده که در برخی نقاط نیز روکش آسفالت انجام‌شده است و آماده خدمات‌رسانی به هم‌وطنان هستیم.

او افزود: جلسه هماهنگی با پلیس‌راه هفته گذشته برگزارشده که براساس آن فرماندهان پاسگاه‌های پلیس‌راه و روسای ادارات شهرستان‌ها از جاده‌های استان بازدید و نواقص را به ما اطلاع دادند که ادارات شهرستان موظف شدند حداکثر ظرف یک هفته تا ۱۰ روز مشکلات را رفع کنند و بازدید مجددی توسط پلیس‌راه و روسای ادارات راهداری شهرستان انجام شود.

جمالی درباره تمهیدات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم برای کاهش تصادفات در محورهای این استان گفت: گشت‌های راهداری و دوربین‌های کنترل سرعت در محورهای استان فعال هستند، نقاط حادثه‌خیز آشکارسازی شده که چند نقطه نیز در جاده قدیم قم اصلاح‌شده و پلیس‌راه و راهداران در طول مسیرها مستقر هستند.

او بابیان اینکه ۲۵ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در استان قم فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ماهانه با همکاری ارگان‌هایی مانند ستاد اقامه نماز، وزارت بهداشت و تعزیرات حکومتی از مجتمع‌های خدمات رفاهی بازدید داریم و قبل از سالگرد ارتحال امام‌خمینی نیز یک بازدید از آنها انجام و نکاتی در جلسه با انجمن آنها یادآوری شد که ظرف یک تا دو هفته آینده بازدید دیگری از آنها به عمل می‌آید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم درباره نظارت این اداره‌کل بر پایانه‌های مسافربری گفت: متولی اصلی پایانه‌های مسافربری شهرداری‌ها هستند و راهداری بر حمل‌ونقل آن‌ها نظارت می‌کند که شرکت‌های حمل‌ونقل آمادگی کامل دارند و نیروهای راهداری برای کنترل نرخ بلیت و مدیریت فنی به همراه پلیس‌راه در پایانه مسافربری شهر قم، ورودی اتوبان قم-تهران و نقاط دیگری در محورها مستقر هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، او با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی تردد در محورهای استان در طول سفرهای تابستانی سال گذشته بیان کرد: امسال نیز افزایش تردد بین ۱۰ تا ۱۲ درصد را در محورهای استان قم پیش‌بینی می‌کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.