◄ بدون اجازه وزارت راه و شهرسازی ناوگان وارد کشور میشود
اکنون اینگونه است که ناوگان توسط خودروساز و واردکننده به کشور می رسد و بعد افراد از نیروی انتطامی گواهینامه میگیرند و بعد هم میآیند و از ما کارت هوشمند میگیرند و ما هیچ دخل و تصرفی در ورود ناوگان نداریم و این مشکل تعادل در عرضه و تقاضا را بر هم زده است.
معاونت حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای گفت: ناوگان بدون اجازه وزارت راه و شهرسازی وارد میشود و به همین دلیل است عرضه و تقاضا به تعادل نرسیده است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز داریوش امانی معاونت حملونقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای در گفتوگوی 18:30 در شبکه خبر به تشریح برنامههای سازمان راهداری پرداخت و گفت: فعلاً شغل رانندگی جزو مشاغل سخت نیست اما درخواست خود رانندگان است که جزو مشاغل سخت قرار بگیرد.
وی توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که این قانون به شکل فعلی دارد معایب این قانون برای رانندگان بیشتر از مزایای آن است. نخست اینکه ساعت کار رانندگان را از 9 به 6 ساعت کاهش میدهد و دوم اینکه باید ضریب بالاتری برای بازنشستگی پرداخت کنند و بازنشستگی زودتر از موعد 30 سالگی دارد.
معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حملونقل جادهای با توضیح اینکه بیشتر رانندگان با این بندها مخالف هستند، گفت: بنابراین تصویب این قانون خیلی هم به نفع کامیونداران نیست و با پیگیریهای سازمان راهداری و کمیسیون اجتماعی مجلس و دولت امیدواریم قانون سخت و زیان آورشدن شغل رانندگی را قانون خاصی در نظر بگیرند و با تغییر جزییات به تصویب برسد که مزایای آن بیشتر از معایب آن باشد.
امانی با توضیح اینکه در 6 سال گذشته تصویب این قانون مطالبه جدی رانندگان بوده است و حتی از طرف مجلس هم پیگیری شده است اما ما اعتقاد داریم که باید تغییر کند و به شکل فعلی به تصویب نرسد، گفت: همین الان بین خود رانندگان اختلافنظر است. ما موافق اجرای این قانون هستیم اما نه به شکل فعلی و با بندهای اختصاصی برای رانندگان.
امانی یکی از بزرگترین مشکلات حملونقل باری را عدم تعادل در عرضه و تقاضا دانست و گفت: وقتی عرضه و تقاضا بههمریخته است معیشت راننده به خطر افتاده است اما وزارت راه در این زمینه بیگناه است.
او در اینباره توضیح داد که ناوگان بدون اجازه وزارت راه و شهرسازی وارد میشود و گفت: وقتی ناوگان وارد کشور میشود راننده از ما کارت هوشمند میگیرد. اما درست این است که اجازه ورود این ناوگان را وزارت راه و شهرسازی صادر کند که میداند حملونقل به چه نوع کامیون با چه تناژی نیامند است.
امانی با شکایت از این وضعیت ادامه داد: اما اکنون اینگونه است که ناوگان توسط خودروساز و واردکننده به کشور می رسد و بعد افراد از نیروی انتطامی گواهینامه میگیرند و بعد هم میآیند و از ما کارت هوشمند میگیرند و ما هیچ دخل و تصرفی در ورود ناوگان نداریم و این مشکل تعادل در عرضه و تقاضا را بر هم زده است.
او با اعلام اینکه نوسازی ناوگان اکنون از سوی سازمان راهداری در حال اجراست ادامه داد: هدف برای 20هزار ناوگان است که پیشنهاد این بود به ازای هر دو یا سه دستگاه بستههای تشویقی دهیم تا رانندگان در سن بازنشستگی خودشان مشتاق شوند و از کار فاصله بگیرند.
امانی با توضیح اینکه باید بسترهای قانونی را فراهم کنیم تا ناوگان فرسوده از دور خارج شوند و نوسازی به معنای واقعی انجام شود گفت:طرح کلید به کلید برای ناوگان بیرون و درونشهری هست و میخواهیم از مزایای این طرح نهایتاً عرضه و تقاضا به حالت تعادل در بیاید.