◄ کاهش بودجه راهداری اصلیترین عامل افزایش تصادفات جادهای
کاهش بودجه سازمان راهداری و حملونقل جادهای یکی از دلایل بروز تصادفهای برونشهری است. صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بابیان این مطلب گفت: چندین سال است که سازمان برنامهوبودجه روند کاهشی بودجه سازمان راهداری را اتخاذ کرده و سالانه ۳۵ تا ۴۰ درصد بودجه این سازمان کاهشیافته است.
کاهش بودجه سازمان راهداری و حملونقل جادهای یکی از دلایل بروز تصادفهای برونشهری است. صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس بابیان این مطلب گفت: چندین سال است که سازمان برنامهوبودجه روند کاهشی بودجه سازمان راهداری را اتخاذ کرده و سالانه ۳۵ تا ۴۰ درصد بودجه این سازمان کاهشیافته است.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایرنا، بدری گفت: قصور راننده و بیاعتنایی به ضوابط ایمنی، نقص فنی خودروها بهویژه کانترهای حمل و نوسازی اندک کنترلهای فنی از عوامل حوادث جادهای این روزهاست.
او ادامه داد: نقاط حادثهخیز در سازمان راهداری احصا شده و این سازمان بودجه لازم را پیشبینی کرده است ولی سازمان بودجه همکاری لازم را نمیکند و بودجه لازم را در اختیار راهداری قرار نمیدهد.
بدری افزود: یکی دیگر از مشکلات کنونی موضوع فرهنگی است. ما باید فرهنگ رانندگی در جادهها را بالا ببریم. رعایت ایمنی خودرو نیز از موضوعاتی است که باید حتماً به آن توجه شود.
او ادامه داد: بر طبق قانون باید از محل وصول جرائم رانندگی، پنج درصد به فرهنگسازی در این موضوع اختصاص داده شود ولی این موضوع بهصورت کامل اجرا نمیشود.
بدری با اشاره بهتصادف اخیر در آزادراه کاشان-نطنز گفت: ما درباره تصادف قبلی که در کردستان رخ داد، جلسهای با مسئولان سازمان راهداری و پلیسراه کشور برگزار کردیم و در آن جلسه تأکید شد برنامه میانمدت و کوتاهمدت برای همکاری دستگاههای متولی در این زمینه وجود دارد، همچنین باید موضوع فرهنگی از سوی صداوسیما بیشتر پیگیری شود و این سازمان برنامههای بیشتری در این زمینه بسازد.