بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

7.2 میلیون مسافر وارد خراسان رضوی شدند

هفت میلیون و 217 هزار و 377 زائر و مسافر از 25 اسفند گذشته تا پایان پنجمین روز فروردین ماه جاری به استان سفر کرده اند.

 7.2 میلیون مسافر وارد خراسان رضوی شدند
تین نیوز

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: هفت میلیون و 217 هزار و 377 زائر و مسافر از 25 اسفند گذشته تا پایان پنجمین روز فروردین ماه جاری به استان سفر کرده اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مهدی فروزان افزود: جمعیت زائران و مسافران نوروزی خراسان رضوی امسال طی این مدت در قیاس با مدت مشابه پارسال 2.5 درصد کمتر شده است.

وی شیوه سفر 528 هزار و 62 نفر از این تعداد را حمل و نقل جاده ای و عمومی ذکر کرد که در مقایسه با پارسال 8.3 درصد کاهش نشان می دهد.

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: 209 هزار و 457 زائر و مسافر نیز با قطار به این استان سفر کرده اند که با رشد 2.6. درصدی همراه بوده است.

وی آمار زائران و مسافرانی را که از طریق فرودگاهها وارد خراسان رضوی شده اند نیز 108 هزار و 726 نفر اعلام و بیان کرد: این آمار هم در مقایسه با نوروز پارسال 17.4 درصد کمتر شده است.

فروزان گفت: زائران و مسافرانی که با خودروی شخصی از 25 اسفند گذشته تا پنجم فروردین ماه جاری به خراسان رضوی ۀمده اند نیز شش میلیون و 371 هزار و 132 نفر هستند. این میزان در مقایسه با پارسال کاهش 1.8درصدی نشان می دهد.

وی شمار زائران و مسافران نوروزی مشهد را نیز طی همین مدت چهار میلیون و 381 هزار و 158 نفر ذکر و بیان کرد: این تعداد در قیاس با نوروز پارسال سه درصد بیشتر شده است. 

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.