بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ رشد 7درصدی ترانزیت کالا در محورهای مواصلاتی استان اردبیل

کاربران از کاهش تخلفات در اردبیل می گویند

رشد 7درصدی ترانزیت کالا در محورهای مواصلاتی استان اردبیل
تین نیوز

عضو شورای ترافیک استان اردبیل، گفت: در فروردین امسال 33 هزار و 575 تن کالا در محورهای مواصلاتی استان ترانزیت شده است که به نسبت مدت مشابه سال گذشته 7 درصد رشد دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، علی رحمتی  تاکید کرد: بیشترین ترانزیت کالا از کشور آذربایجان به نخجوان و بالعکس و همچنین از آذربایجان به افغانستان و بالعکس بوده اما ترانزیت به کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، گرجستان و روسیه نیز انجام می شود.

 دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان ادامه داد: بیشترین کالاهای ترانزیتی در محورها شامل مواد سوختی، گندم، الوار چوب، آب معدنی و مواد خوراکی است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در خصوص صادرات و واردات از پایانه مرزی نیز اظهار کرد: میزان صادرات کالا در فروردین ماه 25 هزار و 259 تن با رشد 5 درصدی است و عمده کالاهای صادراتی شامل کاشی، شیشه و سیب زمینی است؛ بیشترین صادرات نیز به مقصد کشورهای آذربایجان گرجستان و روسیه انجام می شود.

رحمتی افزود: در فروردین ماه همچنین میزان واردات کالا 1725 تن با رشد 169 درصدی است که عمده کالاهای وارداتی شامل کنجاله، نخ و ضایعات کارتون است. 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.