بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ ۳۷ کیلومتر بزرگراه به راه‌های ملایر افزوده می‌شود

ساخت ۳۷ کیلومتر بزرگراه در محورهای ارتباطی سامن- بروجرد، ملایر- آورزمان به نهاوند و ملایر به توره در دست اجرا است که با اتمام این طرح ها بزرگراههای این شهرستان افزایش می‌یابد.

۳۷ کیلومتر بزرگراه به راه‌های ملایر افزوده می‌شود
تین نیوز

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر گفت: ساخت ۳۷ کیلومتر بزرگراه در محورهای ارتباطی سامن- بروجرد، ملایر- آورزمان به نهاوند و ملایر به توره در دست اجرا است که با اتمام این طرح ها بزرگراههای این شهرستان افزایش می‌یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، علیرضا صارمی اظهار داشت: بخش عمده ای از بزرگراه در محور ملایر به آورزمان و نهاوند به طول ۲۲ کیلومتر در حال اجرا است و ۹ کیلومتر در محور سامن به بروجرد و ۶ کیلومتر ملایر به توره است.

تخصیص۵۴۰ میلیارد ریال به  محور ملایر به آورزمان

وی افزود: در حال حاضر ۲۲ کیلومتر از محور ملایر به آورزمان و نهاوند در حوزه شهرستان ملایر با اعتبار ۵۴۰ میلیارد ریال به پیمانکار واگذار شده است که به زودی عملیات اجرایی آن به طور رسمی آغاز می شود.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر ادامه داد: طول مسیر ملایر، آورزمان به نهاوند ۴۲ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن در حوزه شهرستان نهاوند و ۳۲ کیلومتر در حوزه شهرستان ملایر است که بخش عمده ای از آن در حوزه نهاوند اجرا شده است.

صارمی گفت: با توجه به حادثه خیز بودن محور ملایر به آورزمان، امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات تا سال ۱۴۰۰ کل مسیر تکمیل و زیر بار ترافیک برود.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر درباره بزرگراه سامن به بروجرد نیز بیان کرد: سال گذشته قطعه نخست این مسیر به طول ۶ کیلومتر به بزرگراه تبدیل و زیر بار ترافیک رفت و ۹ کیلومتر آن هم اکنون در دست اجرا است.

صارمی قرارداد اعتبار برای کل مسیر به طول ۱۵ کیلومتر را ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: از این مبلغ ۷۳ میلیارد ریال برای قطعه نخست اختصاص یافت و ۴۰ میلیارد ریال آن هنوز اختصاص پیدا نکرده و در حال پیگیری اخذ اعتبار هستیم.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم امسال چهار کیلومتر از ۹ کیلومتر در دست اجرای بزرگراه سامن به بروجرد را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

رییس اداره راه و شهرسازی ملایر با بیان اینکه ۶ کیلومتر از بزرگراه ملایر به توره هنوز باقی مانده است بیان کرد: طول این مسیر ۴۰ کیلومتر است که از ۶ کیلومتر باقیمانده، سه کیلومتر آن آسفالت شده و سه کیلومتر دیگر به دلیل داشتن معارض در باغ های جوراب و فروز هنوز اجرا نشده است.

پرداخت ۱۳۰ میلیارد ریال برای معارضان و مطالبات پیمانکاران

صارمی در پایان خاطرنشان ساخت: در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی پرداخت ۳۰ میلیارد ریال به معارضان به صورت نقدی و ۱۰۰ میلیارد ریال برای پرداخت مطالبات پیمانکاران این محور حد فاصل بهشت هاجر و دوراهی روستای بیژن آباد درخواست شد که مورد توافق قرار گرفت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.