◄ رسیدگی به شکایت رانندگان از شرکتهای حمل و نقل تشدید شد
با تسهیل ثبت شکایت رانندگان، کار رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل در این استان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با تسهیل ثبت شکایت رانندگان، کار رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل در این استان به میزان چشمگیری افزایش یافته است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، ابراهیم نصری افزود: در همین چارچوب سال گذشته هزار و ۶۳۲ مورد شکایت در "سامانه مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی" موسوم به "شهراه" ثبت شد.
این در حالی است شمار شکایتهای ثبت شده در سال ۱۳۹6 در "سامانه شهراه" فقط ۹ مورد بود. وی ادامه داد: در چارچوب رسیدگی به شکایات رانندگان از اردیبهشت ماه پارسال روش تماس با شماره تلفن ۱۴۱ و شماره گیری عدد پنج برای ثبت آسان شکایات در "سامانه ۱۴۱" راه اندازی و موجب افزایش میزان ثبت شکایات رانندگان شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۷۸ مورد از مجموع شکایات دریافتی در سامانه شهراه از طریق شماره تلفن ۱۴۱، بقیه در پایگاه اینترنتی ۱۴۱ و یا در قالب مراجعه حضوری رانندگان دریافت شده است.
وی افزود: ۹۱.۶۴ درصد از مجموع این شکایتها مربوط به حوزه حمل و نقل کالای بین شهری، ۴.۴۵ درصد مرتبط با بخش حمل و نقل مسافر، ۲.۸۵ درصد در بخش حمل و نقل کالای بین المللی و حدود یک درصد نیز در حوزه ایمنی ترافیک و راهداری خراسان رضوی ثبت شده اند.
نصری ادامه داد: بیشترین شکایتها در بخش حمل و نقل داخلی کالا مربوط به شکایت رانندگان از شرکتهای حمل و نقل بابت دریافت مبلغ بیشتر از حد تعیین "حق کمیسیون" و نیز پرداخت نشدن کرایه به رانندگان حرفه ای بوده است.
افزون بر ۴۱ هزار راننده با ۲۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی سنگین در مجموعه ناوگان حمل و نقل باری خراسان رضوی فعالیت دارند.
سلام دوستان هزینههای کمیسیون با دخل ما راننده کان جور در نمیاد خیلی زیاده قطعات ماشین هم خیلی گرونه کاری کنین تو رو خدا
علت این همه تبعیض و نابرابری و بی عدالتی در مدیریتهای کوناکون حمل نقل عمومی چیست خصوصا در واکذاری خودرو عمومی که با پارتی و تبعیض انجام میشود لطفا پاسخ دهید