بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

◄ دستاوردهای ریلی سفر به فرانسه

◄ دستاوردهای ریلی سفر به فرانسه

تین نیوز | در نخستین سفر رئیس‌جمهوری ایران به فرانسه پس از ١٧ سال، هیئت تجاری ایران ٢ سند همکاری در زمینه‌های متعدد تجاری ازجمله در زمینه حمل‌ونقل، انرژی، صنعت، کشاورزی و صنایع غذایی با همتایان فرانسوی خود به امضا رساند.

به گزارش تین نیوز، برخلاف ادعای برخی از رسانه های غربی مبنی بر پرریسک بودن سرمایه‌گذاری در ایران، بازتاب دستاوردهای اولین سفر دولت به فرانسه، گویای تعاملات خوب این دو کشور بوده است. لذا بررسی تفاهم نامه ها و جزئیات مورد انعقاد قرار گرفته در هر یک از صنایع مختلف، خالی از لطف نیست.

در این راستا محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل راه آهن امضای تفاهمنامه هایی با محوریت های تشکیل یک کارگروه مشترک، تبادل تجربیات و استفاده از دانش و تجربه راه آهن فرانسه بویژه در زمینه قطارهای حومه‌ای و طراحی ایستگاه‌ها و چگونگی استفاده از ایستگاه‌ها به صورتی مولتی مُدال را برخی از دستاوردهای ریلی سفر دولت به پاریس خواند.

جزئیات دستاوردهای ریلی راه آهن در سفر به پاریس به شرح زیر است:
1- تفاهم‌نامه‌ بین شرکت راه‌آهن ایران و  شرکت راه‌آهن فرانسه (SNCF) برای تشکیل یک کارگروه مشترک
2- تبادل تجربیات و استفاده از دانش و تجربه راه آهن فرانسه بویژه در زمینه قطارهای حومه‌ای
در جزئیات این یاداشت تفاهم، متن بیشتر تاکیدات بر تشکیل کارگروه اختصاص داشته تا با جزئیاتی که در اختیار دو طرف قرار گرفت در آینده به قراردادهایی دست یافته شود.
3- استفاده از تجربیات فرانسه در نحوه طراحی ایستگاه‌ها و چگونگی استفاده از ایستگاه‌ها به صورتی مولتی مُدال و ارتباط بین قطارهای سریع‌السیر، قطارهای معمولی٬ قطارهای حومه‌ای و محلی، اقدامی که فرانسه در ایستگاه‌های راه‌آهن خود انجام داده است.

گفتنی است پیش از این مدیر عامل راه آهن قراردادی را در تیر ماه سال جاری برای طراحی جدید ایستگاه های تهران، مشهد و قم بر اساس آخرین دانش روز در مدت 20 ماه و  به ارزش هفت میلیون یورو با یک شرکت فرانسوی امضا کرده بود.
 

4- امضای موافقت‌نامه با شرکت سرمایه‌گذاری "بوئیک" فرانسه در جهت ساخت بخش های جدید تجاری در ایستگاه های راه آهن تهران و مشهد و همچنین سرمایه‌گذاری در ساخت دو هتل

گفتنی است چون ساخت هتل و مرکز تجاری جنبه سرمایه‌گذاری دارد بحث بودجه و پول در این موافقت نامه مطرح نبوده و در این زمینه قرار نیست قراردادی به امضا برسد و پولی به شرکت مذکور پرداخت شود. در این رابطه قرار است فرانسوی‌ها درباره اینکه چه هتلی با چه درجه‌ای در راه‌آهن تهران و مشهد احداث شود مطالعه کنند که بیشتر جنبه جذب سرمایه‌گذار خارجی دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • saeed

    تمام نظر من درباره فرانسه و البته مسئولین ناکارشناس راه آهن آنزمان به جمله زیر خلاصه میشود: افتضاح لکوموتیور آلستوم!!!