بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

پرواز از سمنان تا نجف برای زائران اربعین میسر می شود؟

فرودگاه بین المللی شهدای سمنان نمادی از توسعه یافتگی و گامی بلند در مسیر پیشرفت های چندپله ای برای مرکز استان این روزها در تعطیلی به سرمی برد.

پرواز از سمنان تا نجف برای زائران اربعین میسر می شود؟
تین نیوز

فرودگاه بین المللی شهدای سمنان نمادی از توسعه یافتگی و گامی بلند در مسیر پیشرفت های چندپله ای برای مرکز استان این روزها در تعطیلی به سرمی برد و زمزمه های برقراری پرواز به نجف اشرف در اربعین حسینی ۱۴۰۳ شوری در دل های مردم این دیار ایجاد کرده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، چهاردهم آبان ۹۸ بود که نخستین پرواز هواپیمای مسافربری از نوع Atr ۷۲ به شماره پرواز ۳۴۶۶ و ظرفیت ۶۵ نفر از فرودگاه سمنان به مقصد مشهد مقدس انجام شد.

اسفند همان سال با شیوع کرونا پروازها در این فرودگاه لغو شد و تا هفدهم شهریور ۱۴۰۲ این ظرفیت ارزشمند حتی پارکینگ هواپیمایی هم نبود.

پرواز بر فراز آسمان از فرودگاه سمنان به مقصد سفرهای داخلی و خارج از کشور به ویژه سفر حج تمتع و عتبات عالیات آرزوی دیرینه و مطالبه مردم این خطه کویری از مسوولان استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بود و از سوی آنان پیگیری می شد.

در نهایت، در هفته دولت ۱۴۰۲ خوش خبری برقراری پرواز از فرودگاه سمنان به مقصد نجف شرف در اربعین حسینی امید و نشاط را در مردم دیار دارالمرحمه دوچندان کرد و در مدت زمان کوتاه تمام بلیت های هواپیما به مقصد نجف فروخته شد و مردم همچنان درخواست افزایش پروازها به مقصد عتبات عالیات را داشتند.

مجوز مرز هوایی فرودگاه بین المللی شهدای سمنان از مصوبات سفر رییس جمهور در۱۳ آبان ۱۴۰۰ به استان با انجام اولین پرواز بین المللی از فرودگاه به مقصد نجف اشرف در روز دهم شهریور ۱۴۰۲ به خواسته مردمی بعد از چهار سال پاسخ داده شد و ۲ پرواز از فرودگاه سمنان به نجف اشرف برای اربعین حسینی سال ۱۴۰۲ کلید خورد.

۲ پرواز بین المللی از این فرودگاه به مقصد نجف اشرف با ۱۰۰ درصد ظرفیت هواپیمای ایرباس ۳۲۰ ساعت ۱۷ روز دهم و ساعت ۹ صبح روز سیزدهم شهریور ۱۴۰۲ با حضور زائران اربعین انجام شد.

از آن زمان تاکنون که نزدیک به یکسال می گذرد، فرودگاه سمنان همچنان تعطیل است و انتظار می رود این ایستگاه پروازی به عنوان یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در مرکز استان سمنان مورد توجه قرار بگیرد و در گذر زمان دچار فرسودگی نشود.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به منظور تحقق خواسته مردم حوزه انتخابیه خود پیگیر برقراری پرواز از فرودگاه سمنان به مقصد نجف اشرف در اربعین حسینی ۱۴۰۳ شد.

عباس گلرو نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در گام نخست پیگیری درخواست مردمی با مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دیدار داشت و دستور وزیر برای برقراری پرواز اربعین از فرودگاه بین المللی شهدای سمنان به مقصد نجف اشرف را اخذ کرد.

سپس برای پیگیری دستور وزیر راه و شهرسازی با محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری دیدار و پیرامون برقراری پرواز سمنان به نجف اشرف در ایام اربعین گفت وگو کرد.

طبق گفته ها، شهروندان در استان های همجوار سمنان نیز به دلیل تسهیل در سفر، پرواز از فرودگاه سمنان به مقصد عتبات عالیات را خواستار هستند. به عنوان مثال عزیمت یک شهروند از فیروزکوه به سمنان برای سفر با هواپیما در مقایسه با عزیمت به تهران در آن همه شلوغی و ترافیک، قابل مقایسه نیست و بسیاری از شهروندان استان های دیگر پرواز از فرودگاه سمنان به مقصدشان را مطالبه دارند.

اکنون باید منتظر تصمیم گیری مسوولان و اعلام موضع در برابر خواسته مردم سمنان در جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی و سرگیری پرواز از فرودگاه بین المللی سمنان باشیم.

زیرساخت های فرودگاه سمنان طبق گفته مسوولان برای برقراری پرواز به عتبات عالیات برای زائران اربعین از مبدا این شهر مهیا و ترمینال آن برای ورود و خروج مسافر آماده است.

به گواه متخصصان، فرودگاه سمنان از مجهزترین و به روزترین فرودگاه های کشور است که ظرفیت فرود هواپیماهای غول پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ را دارد.

فرودگاه سمنان تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور اعتبار دریافت کرده است.

ساخت فرودگاه سمنان از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و در کمتر از ۱۰ سال به فرودگاه بین المللی تبدیل شد.

وسعت این مجموعه نیز از ۲۶۰ هکتار اکنون به ۳۷۰ هکتار افزایش یافته و دارای باند فرودگاهی به طول سه هزار و ۱۰۰ متر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.