بازدید سایت : ۴۹۹۰۳

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال به محور سمنان فیروزکوه در دیدار نماینده مجلس با وزیر راه

اعتبارات تعدادی از طرح های راه و عمرانی استان سمنان در دیدار نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی تقویت شد و ۵۰۰ میلیارد ریال به تکمیل محور سمنان-فیروزکوه اختصاص یافت.

تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال به محور سمنان فیروزکوه در دیدار نماینده مجلس با وزیر راه
تین نیوز |

اعتبارات تعدادی از طرح های راه و عمرانی استان سمنان در دیدار نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با وزیر راه و شهرسازی تقویت شد و ۵۰۰ میلیارد ریال به تکمیل محور سمنان-فیروزکوه اختصاص یافت.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان با اشاره به مصوبات دیدار امروز عباس گلرو نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: این دیدار برای پیگیری و تسریع در اجرای طرح های راه و عمرانی بخشی از استان سمنان انجام شد.

سید محمد حسینی طباطبایی افزود: در این دیدار تامین اعتبار برای طرح های نیمه تمام به ویژه جاده سمنان فیروزکوه و کوهدشت-سرخه، تقاطع غیرهمسطح بیمارستان مهدیشهر، تعریض زیرگذر در تقاطع خط ریلی با جاده منتهی به روستاهای جنوب سمنان (زیرگذر خیرآباد) و همچنین دستور مجوز احداث پارک لجستیک در منطقه ویژه اقتصادی سمنان از سوی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

حسینی طباطبایی ابراز کرد: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت پیگیری این طرح ها، بر اولویت دهی به طرح محور سمنان-فیروزکوه تاکید کرد و برای تکمیل این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داد.

وی با اشاره به تامین اعتبار برای تقاطع غیرهمسطح بیمارستان مهدیشهر از محل اوراق مالی اسلامی افزود: دستور وزیر راه و شهرسازی برای مشارکت راهداری برای تکمیل تقاطع خط ریلی با محور سمنان به روستای خیرآباد از دیگر مصوبات این دیدار بود.

مدیرکل راه و شهرسازی سمنان گفت: با توجه به ظرفیت های سمنان از جمله وجود راه آهن، منطقه ویژه اقتصادی سمنان و فرودگاه، اقدام هایی برای ایجاد پارک لجستیکی سمنان را مورد تاکید قرار داد.

محور سمنان فیروزکوه در اولویت تخصیص بودجه طرح های راهسازی این استان در دور دوم سفر شهید جمهور به این استان قرارگرفت و با تلاش های نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، این اداره کل منتظر تخصیص بودجه به طرح ها برای تسریع در اجراست.

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۲۷ کیلومتر از محور سمنان فیروزکوه به ارزش ریالی امروز ۱۳ هزار میلیارد ریال برآورد شد و در صورتی که اعتبار لازم به مبلغ ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تأمین شود، حدود ۱۰ کیلومتر انتهای مسیر نیز بهره برداری خواهد رسید.

جاده سمنان-فیروزکوه محور ارتباطی سه استان سمنان، مازندران و تهران محسوب می شود که بخش های مختلفی از آن همچنان دوطرفه است و تصادفات مرگباری به همراه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.