عمر هر قطار مترو در پایتخت/ دولت کمکی برای اورهال قطارهای مترو نکرد
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران با بیان اینکه دولت از صندوق توسعه ملی کمکی برای اورهال قطارهای فرسوده مترو نکرده است، گفت: عمر معمولی هر قطار مترو حداکثر30 سال است.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران با بیان اینکه دولت از صندوق توسعه ملی کمکی برای اورهال قطارهای فرسوده مترو نکرده است، گفت: عمر معمولی هر قطار مترو حداکثر30 سال است.
به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران درباره وضعیت قطارهای مترو به لحاظ فرسودگی اظهار داشت: عمر هر قطار مترو حداکثر 30 سال است و بعد از این مدت باید اورهال قطار انجام گیرد.
وی افزود: پس از 30 سال قطار مترو مستهلک شده و باید از رده خارج و قطار جدیدی جایگزین آن شود که البته ما در تهران با تغییر اساسی قطارها با بهرهمندی از تکنولوژی و تجهیزات جدید قطارها را به روزرسانی و اورهال میکنیم تا بتوانیم خدمات بیشتری را به مسافران ارائه دهیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران در پاسخ به این پرسش که دولت چقدر از صندوق توسعه ملی به مترو تهران اختصاص داده است، گفت: هیچ مبلغی از سوی دولت به ما واریز نشده است این در حالی است که اورهال قطارهای مترو سالانه حداقل 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
نوبخت بیان داشت: فراخوان انجام اورهال 10 قطار مترو را در حال حاضر انجام دادهایم و برای توسعه بهرهبرداری در مترو به بودجههای بیشتری نیاز است.
وی خاطرنشان کرد: بودجه سال جاری نیز که توسط شهرداری به مترو اختصاص داده شده بود به دلیل شرایط کرونا دچار نقصان شد و این موضوع نشان میدهد که دولت باید در زمینه توسعه مترو به شهرداری کمک کند.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران از آمادگی شرکت بهرهبرداری مترو تهران جهت بازگشایی مدارس و دانشگاهها خبر داد و گفت: در تلاشیم که ظرفیت مترو را افزایش دهیم و میزان خرابی قطارها نیز به حداقل ممکن برسد تعدادی پله برقی نیز در حال آماده شدن است که انشاءالله در زمان بازگشایی مدارس مسافران از آن استفاده خواهند کرد.