◄ 70 ایستگاه جدید برای نیمه جنوبی پایتخت
یکی از مهمترین ثمرات و اثرات احداث خطوط جدید شبکه مترو تهران، ایجاد ایستگاه های متعدد در مناطق کم برخوردار و کم بهره از نظر سیستم حمل و نقل عمومی (ریلی) است؛ در واقع خطوط 8 تا 11 که ساخت آنها به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است، نه تنها در هم افزایی با خطوط هفتگانه موجود، باعث افزایش سطح کارایی و میزان سرویس دهی شبکه کلی مترو پایتخت می شوند بلکه محدوده های فاقد ایستگاه مترو را نیز صاحب امکان حمل و نقلی جدید می سازند.
یکی از مهمترین ثمرات و اثرات احداث خطوط جدید شبکه مترو تهران، ایجاد ایستگاه های متعدد در مناطق کم برخوردار و کم بهره از نظر سیستم حمل و نقل عمومی (ریلی) است؛ در واقع خطوط 8 تا 11 که ساخت آنها به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است، نه تنها در هم افزایی با خطوط هفتگانه موجود، باعث افزایش سطح کارایی و میزان سرویس دهی شبکه کلی مترو پایتخت می شوند بلکه محدوده های فاقد ایستگاه مترو را نیز صاحب امکان حمل و نقلی جدید می سازند.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نگاهی آمارگونه به آنچه با احداث خطوط جدید شبکه مترو تهران (خطوط 8 تا 11) شکل خواهد گرفت، حاوی نکات قابل توجه و ارزنده ای است که لزوم تکمیل هرچه سریعتر آنها را گوشزد می کند.
از جمله اینکه تمام خطوط جدید، دارای ایستگاه هایی در مرز مشترک برخی مناطق خواهند بود که همین مساله سطح مسافرپذیری آن ایستگاه ها را مضاعف می سازد.
خطوط جدید در 20 منطقه شهر تهران دارای ایستگاه هستند؛ به طور مثال مسیر و ایستگاه های خط 8 مترو، مسافران 13 منطقه را پوشش می دهد که البته بعضی ایستگاه ها در مرز مشترک برخی مناطق واقع شده اند.
مناطق 18 ،4 ،3، 2 و 22 بیشترین سهم را از ایستگاه های خطوط جدید خواهند داشت. در یک نگاه دیگر، می توان گفت مناطق نیمه جنوبی پایتخت، حدود 70 ایستگاه جدید را در نقاط اغلب کم برخوردار شاهد خواهند بود.
اهالی محدوده غرب پایتخت و خصوصاً مناطق 21 و 22 که هم اکنون از فقر شدید سیستم حمل و نقل ریلی درون شهری رنج می برند، از 30 کیلومتر مسیر مترویی و 22 ایستگاه جدید برخوردار می شوند و همه اینها از فواید پرشمار احداث و بهره برداری خطوط 8 تا 11 شبکه مترو تهران محسوب می شود که ضرورت تسریع در عملیات تکمیل آنها را یادآور می شود.