اولویت مدیریت شهری تهران؛ تکمیل ایستگاه های خطوط ۶ و ۷ مترو
اولویت اصلی دست اندرکاران امر در مدیریت شهری پایتخت، تکمیل ایستگاه های باقی مانده خطوط ۶ و ۷ و رفع نواقص موجود است.
با تامین بخش قابل توجهی از اعتبارات قرارداد تولید ۱۱۳ دستگاه واگن ملی مترو ، فرآیند جبران قسمتی از کاستی های ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت با تکیه بر تولیدات داخلی نیز فعال خواهد شد تا به موازات اقدامات صورت گرفته برای تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن مترو از محل فاینانس خارجی، حرکتی همه جانبه و گسترده در این زمینه صورت گیرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی سرپرست شرکت متروی تهران گفت: برای جبران کمبودهای ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت، چند برنامه را به طور همزمان پیش می بریم که امیدواریم نتایج اولیه آن در سال آینده به منصه ظهور برسد.
هرمزی در ادامه به تعیین تکلیف خطوط ۸ و ۱۱ شبکه متروی تهران که از جمله خطوط جدید راه آهن شهری پایتخت به حساب می آیند، اشاره کرد و افزود: در سفری که به اتفاق شهردار تهران به چین داشتیم، در مورد امضای تفاهم نامه برای احداث خطوط ۸ و ۱۱مترو نیز مذاکراتی با طرف های خارجی صورت گرفت و امیدواریم از محل خط اعتباری جدیدی که رئیس جمهور محترم قول آن را داده اند، بتوانیم هر چه سریعتر عملیات اجرایی این خطوط را نیز آغاز کنیم.
سرپرست شرکت متروی تهران، آزادسازی بخش دیگری از اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ برای توسعه شبکه مترو را یادآور شد و تأکید کرد: اولویت اصلی دست اندرکاران امر در مدیریت شهری پایتخت، تکمیل ایستگاه های باقی مانده خطوط ۶ و ۷ و رفع نواقص موجود است.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو)، وی در پایان گفت: باتوجه به سرعت گرفتن روند افتتاح ایستگاه های جدید و اقبال بیشتر مردم به استفاده از مترو، مدیریت شهری تلاش خواهد کرد به موازات توسعه شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی، موضوع تأمین ناوگان را نیز با قوت و جدیت دنبال کند تا بهره وری اقدامات عمرانی و افزایش ایستگاه ها به حداکثر میزان ممکن برسد و کمبود واگن و قطار، افتتاحیه های پیش رو را تحت الشعاع قرار ندهد.