◄ راه اندازی سیستم کنترل و نظارت سامانه های ایستگاهی و تونلی خط ۳ مترو
سیستم کنترل و نظارت سامانه های ایستگاهی و تونلی خط ۳ مترو تهران، در بخش های نیمه جنوبی و میانی این خط راه اندازی شد .
![راه اندازی سیستم کنترل و نظارت سامانه های ایستگاهی و تونلی خط ۳ مترو](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/Kz7gElcpuPN2/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLEpRS7B9LTVd/%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84+%D9%86%D8%B8%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%88+1.jpg)
سیستم کنترل و نظارت سامانه های ایستگاهی و تونلی خط ۳ مترو تهران، در بخش های نیمه جنوبی و میانی این خط راه اندازی شد ؛ این پروژه به ارزش ۳۴۰ میلیارد تومان، ۱۴ ایستگاه در بخش حدفاصل ایستگاه های آزادگان تا شهید بهشتی و تونل های محدوده مذکور را در بر می گیرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) آزاد اکبری مجری خط ۳ مترو تهران با اعلام مطلب فوق افزود : سیستم BAS که وظیفه نظارت و کنترل عملکرد سامانه های برقی و مکانیکی در تونل ها، ایستگاه ها و هواکش های میان تونلی را بر عهده دارد، در بخش های جنوبی و میانی خط ۳ رسماً راه اندازی شد؛ این سیستم همچنین بر مواردی از قبیل عملکرد پله های برقی، آسانسورها ، سامانه های روشنایی تونل ها و ایستگاه ها، سیستم های تخلیه فاضلاب، تهویه و فن ها، هواکش ها و هواسازها نظارت داشته و آنها را کنترل می کند.
مجری خط ۳ با بیان این نکته که راه اندازی و بهره برداری از این بخش از سامانه مذکور هزینه ای بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان در بر داشته است، اتفاق اخیر را یازدهمین مرحله از رفع نواقص خط ۳ از سال گذشته تاکنون برشمرد و افزود : برای سال 1403 با تامین بودجه مورد نیاز، برنامه مفصل و مدونی تهیه شده است تا نواقص خط ۳ مترو در سال پیش رو رفع شود و این خط با کیفیتی بهتر و ایمنی بالاتر در خدمت شهروندان تهرانی قرار گیرد.