بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ پست برق دائم خط مترو پرند آماده شد

پست برق دائم خط مترو شهر پرند، به طور کامل تجهیز و آماده بهره برداری شد. این پست، برق 63 کیلوولت را برای استفاده در خطوط راه آهن ریلی به جریان 20 کیلوولت تقلیل می دهد .

پست برق دائم خط مترو پرند آماده شد
تین نیوز

پست برق دائم خط مترو شهر پرند، به طور کامل تجهیز و آماده بهره برداری شد. این پست، برق 63 کیلوولت را برای استفاده در خطوط راه آهن ریلی به جریان 20 کیلوولت تقلیل می دهد .

به گزارش تین نیوز، مهندس پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران با اعلام مطلب فوق گفت: خط مترو تهران پرند، پس از انتظاری 18 ساله، آذرماه سال 1402 به بهره برداری رسید. البته برای تسریع در بهره مندی شهروندان از این خط مترو پرتقاضا، جریان برق آن به صورت موقت از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تامین شد تا پست برق دائم آماده شود.

ظهراب زاده در ادامه افزود: در 6 ماه گذشته با تکمیل تجهیزات این پست برق و به دنبال 30 کیلومتر کابل کشی انجام شده (6 کیلومتر کابل 63 کیلوولت و 24 کیلومتر کابل 20 کیلوولت)، پست برق دائم آماده بهره برداری شده و جریان برق لازم برای حرکت قطارها، مستقیماً از نیروگاه شهر پرند تامین می شود. این در حالی است که هزینه احداث ساختمان و خرید و نصب تجهیزات پست برق دائم حدود 240 میلیارد تومان بوده و حدود 70 درصد تجهیزات آن از اجناس و تولیدات داخلی تهیه شده است.

وی در پایان گفت: خبر دیگر از خط مترو پرند آنکه با تکمیل 6 کیلومتر از تجهیزات ریل سوم خط برگشت، تست گرم این مسیر 20 کیلومتری(خط برگشت) نیز بدون مشکل و با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در حال حاضر هر دو خط رفت و برگشت مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند، امکان سرویس دهی و تردد ایمن قطار را دارا است. در واقع با تامین ناوگان بیشتر، شرایط جهت کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این مسیر کاملاً فراهم شده است.

پست برق دائم مترو پرند

پست برق پرند 2

پست برق پرند 1

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مرضیه رشیدی

    مترو پرند