بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

◄ حاشیه نگاری بر نشست هم اندیشی راه آهن و انجمن ها و شرکت های ریلی بخش خصوصی

نشست هم اندیشی امروز یکشنبه 2 مهرماه 1403 مدیران شرکت راه آهن و روسای انجمن ها و شرکت های بخش خصوصی ریلی حاوی برخی نکات حاشیه ای بود که خبرنگار تین نیوز آنها را به رشته تحریر درآورده است.

حاشیه نگاری بر نشست هم اندیشی راه آهن و انجمن ها و شرکت های ریلی بخش خصوصی
تین نیوز |

مجتبی کاوه - نشست هم اندیشی امروز یکشنبه 2 مهرماه 1403 مدیران شرکت راه آهن و روسای انجمن ها و شرکت های بخش خصوصی ریلی حاوی برخی نکات حاشیه ای بود که خبرنگار تین نیوز آنها را به رشته تحریر درآورده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، اقدام راه آهن در برگزاری نشست هم اندیشی با تشکل ها و شرکت های بخش خصوصی ریلی ، گامی سازنده و مثبت به شمار می آید و برخی حاشیه ها نیز در این نشست به چشم می خورد که در ادامه می خوانید.

  • با وجود دعوت از رسانه های متعدد برای پوشش این نشست، نه جایگاه مشخصی برای خبرنگاران درنظر گرفته شده بود و نه فرصتی به اصحاب رسانه برای طرح پرسش های احتمالی داده شد. صرفا یکی از خبرنگاران موفق شد در حاشیه نشست به صورت اختصاصی پرسشی از مدیرعامل راه آهن مطرح کنند.

 

  • حاضران در این نشست دوبار سخنرانان این نشست را تشویق کردند. بار اول وقتی سبحان نظری رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی آنها را شاهد گرفت که این نخستین بار است که بعد از 3 سال، نشست هم اندیشی بین تشکل های بخش خصوصی و شرکت راه آهن برگزار می شود.

بار دوم وقتی دکتر جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن اعلام کرد معتقد است برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در رفع چالش های پیش روی صنعت ریلی، باید بخش خصوصی در ارکان راه آهن حضور مستقیم داشته باشد.

  • دکتر ذاکری مدیرعامل راه آهن در سخنرانی خود با اشاره به هفته دفاع مقدس یاد شهید علیرضا نوری را که حکم قائم مقامی راه آهن را به دلیل حضور در جبهه قبول نکرد و سرانجام نیز به شهادت نائل آمد، گرامی داشت.

 

  • بختیاری رئیس انجمن شرکت های ریلی مسافری و مدیرعامل رجا، برخلاف دیگر روئسای تشکل های ریلی، کمترین کنایه و انتقاد را نسبت به مدیریت سابق راه آهن در سخنرانی خود ابراز کرد.

 

  • پوربابایی دبیر انجمن صنایع ریلی در سخنان خود با انتقاد از ناترازی در تخصیص ارز بین صنایع مختلف، بیان کرد: ارز تخصیص داده شده به کل صنایع ریلی نصف ارز تخصیص داده شده به یک شرکت شکلات سازی بوده است!

 

  • توجه خاص ابوالفضل بهره دار رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی به پایین بودن روحیه و انگیزه کارکنان راه آهن در سخنرانی وی نکته ای جالب توجه بود. وی خواستار برنامه هایی از سوی مدیریت جدید این شرکت برای بازیابی روحیه پرسنل شد.

 

  • نظری رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی سخنرانی خود را با این مصرع به پایان برد که « صد شکر که این آمد و صد شکر که آن رفت

 

  • پوربابایی دبیر انجمن صنایع ریلی با بیان این که کماکان علاقه مندی به تصدی گری راه آهن در ارکان این مجموعه دیده می شود خواستار پایان تصدی گری شد و از مدیرعامل راه آهن خواست برگزاری نمایشگاه ریلی را دو سال یک بار کرده و به بخش خصوصی واگذار کند.

 

  • نظری رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی از اظهارات دکتر ذاکری مبنی بر انصراف از شکایات راه آهن علیه برخی پرسنل و شرکت ها، استقبال کرد و این گفته مدیرعامل راه آهن را که «پدر از فرزندان خود شکایت نمی کند» را ستود.

 

  • مدیرعامل راه آهن در این نشست 16 دقیقه سخنرانی کرد و سخنرانی او از رئیس انجمن شرکت های حمل و نقل ریلی که 23 دقیقه و  رئیس انجمن شرکت های مسافری ریلی 20 که دقیقه، سخنرانی کردند، کوتاه تر بود. او در سخنرانی خود به شیوه ای نجیبانه و فروتنانه از زحمات و تلاش های تمام مدیران سابق راه آهن حتی مدیران قبل از انقلاب قدردانی کرد. وی بیان کرد سخنرانی خود را به دلیل رسیدن وقت نماز کوتاه می کند.

 

  • بهره دار رئیس انجمن مهندسی حمل و نقل ریلی پیشنهاد کرد حالا که دولت پولی برای کمک به راه آهن ندارد حداقل از رئیس جمهور درخواست می کنیم که شرکت های ریلی 10 سال از پرداخت مالیات معاف شوند!

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همکار

    آقای بختیاری رئیس انجمن شرکت های ریلی مسافری و مدیرعامل رجا از گماشتگان احمدی نژاد و همفکران ایشان هست و رابطه خیلی خوبی هم با جناب میعاد داشته و احتمالا هنوز هم دارد. ایشان دشمن بخش خصوصی است.

  • اسدبیگی - اسداله

    با سلام و احترام خدمت همه عزيزان ، با توجه به مطالب فوق ، زمان آن رسيده كه به مقوله رگولاتوري راه آهن در قالب شش ترمينولوژي ( مالي - محاسباتي - فني - زيست محيطي - قانوني - ايمني ) بصورت جدي و عملياتي بپردازيم تا سخنان دكتر ذاكري عزيز مبني بر كاهش تصدي گري را به سرانجام برسانيم.

  • اسدبیگی - اسداله

    در راستاي كاهش تصدي گري در شركت راه آهن مي بايستي بر اساس مدل 7 s مكنزي
    • استراتژی: برنامه شرکت برای افزایش مزیت رقابتی
    • ساختار: نحوه سازماندهی شرکت و اینکه چه کسی به چه کسی گزارش بدهد
    ن سیستم‌ها: رویه‌ها، فرایندها و روال کارمندان که نحوه انجام کار را مشخص می‌کنند
    • ارزش‌های مشترک: ارزش‌های اصلی که در فرهنگ سازمانی و اخلاق کار فردی منعکس می‌شوند
    • سبک: الگوهای رفتاری معمولی گروه‌هایی مانند مدیران و سایر متخصصان
    • کارکنان: کارمندان شرکت و توانایی‌های کلی آن‌ها
    • مهارت‌ها: صلاحیت‌های اصلی سازمان و قابلیت‌های متمایز آن
    همگي مورد استفاده بمنظور تغيير و تحول بنيادين صورت بگيرند. البته بنظر بنده ابتدا از استراتژي شروع كنيم و بعد تغيير ساختار و قس عليهذا

  • امیرعلی

    آقای سبحان نظری با صحبتهایش (خصوصا بیت پایانی) نشان داد که فرسنگها از بلوغ رفتاری یک مدیر بالغ و پخته فاصله دارد. حتی به تذکر کتبی دکتر ذاکری، که از چشم حاضران هم پوشیده نماند، وقعی ننهاد و طینت خودش را نشان داد.

    /b>

    • ناشناس

      آقایی که اسم ظاهریت امیرعلی است اما در باطن و در واقع عضو تیم غاصبین همراه میعاد هستی و کنار دکتر ذاکری نشسته بودی!
      موقع رفتن، مثل میعاد، تو هم در را پشت سرت ببند!
      بیت پایانی حرف دل صدها شرکت خصوصی و کارشناس وطن پرست بخش ریلی کشور بود و دیدی که این صدها نفر چطور با تشویق های بی سابقه خود صحبت های آقای دکتر نظری و مخصوصا همان مصرع پایانی (بیت هم نبود! یاد بگیر!) را ستودند.

      تازه اول کار است!
      طبق اخبار واصله، یک گزارش از دوران سیاه و شوم میعاد صالحی با مشارکت یک تیم حدودا 10 نفره در حال تهیه است به نام ((میراث شوم میعاد)) که با انتشار آن در فضای رسانه ای کشور، رسم نحس انتصاب ناشایستگان قطعا به مزبله تاریخ خواهد پیوست.
      رسم شوم و مکتب نامطلوب میعادیسم پایان یافت!
      روحت شاد!

    • ناشناس

      صالحی با رفتار غیرحرفه‌ای اش در راه آهن پایان یافت! چند عامل در این موضوع نقش داشت:
      ۱. غرور بیجایش و ادعاهایش که مثلا نخبه است!! تعریف از خود کردن بدون عمل! دیگران باید از کارت تعریف کنند، نه خودت از کار نکرده!!
      ۲. نقش فساد یاب بازی کردن و دخالت در کار حراست و دستگاه های نظارتی
      ۳. روابط عمومی خام و نادانش
      ۴. نپرداختن به وظیفه اصلی راه اهن و پرداخت به حاشیه ها و شوبازی
      ۵. عدم تعامل با انجمن ها و شرکت ها

    • امیرعلی

      دوران شوم؟؟؟
      خدا شفات بده جناب ناشناس!!

      از این شلتاقها زیاد دیده ایم. عجالتا هم باید همه مراقب باشیم تا سانحه فجیع برای راه آهن ندید.

  • اسدبیگی - اسداله

    مقوله رگولاتوري راه آهن در قالب شش ترمينولوژي:
    مالي = Financial پاسخگويي در قبال ميزان يارانه ها و سوبسيدهاي دولت و سازمان مديريت
    محاسباتي= Computational پاسخگويي در قبال تعيين و تعريف نرخ تعرفه بار و مسافر(تن كيلومتر- نفركيلومتر)
    فني = Technical پاسخگويي در قبال استانداردهاي بين المللي (مثلا UIC و فيشهاي سري 000 تا 900)
    زيست محيطي = Environmental پاسخگويي در قبال استاندارد 14001 و امور محيط زيست
    حقوقي و قانوني= legal پاسخگويي در قبال امور حقوقي و قانوني (بازيگران نقش در حمل و نقل ريلي)
    ايمني= Safety پاسخگويي در قبال رعايت استانداردهاي حفاظت صنعتي و ايمني (پرسنل – تجهيزات- مقررات و ...)
    بايستي مبناي عمل و چشم انداز راه آهن باشد تا از تصدي گري خارج و به رگولاتوري و سياستگزاري در اين شق از حمل و نقل بپردازد.

  • امیرعلی

    خطاب به جناب ناشناسی که نوشته است: "تازه اول کار است "
    کاملا با شما موافقم! تازه اول کار است!! میعاد صالحی استانداردها و کلاس متعالی و جدیدی برای راه اهن تعریف کرد.

    اولا: صرفنظر از آن کانال مفلوک تلگرامی که این روزها خیلی بیشتر از قبل دارد به در و دیوار میزند، دقیقا با همین متر و معیاری که عملکرد دکتر صالحی را زیر ذره بین گذاشته بودید به عملکرد و حساب خودتان رسیدگی میشود. کوچکتری حساب سازی و نان رسانی و تحویل اموال به بخش خصوصی (اختصاصی سازی) که در دهه 90 به سهولت انجام میشد الان زیر نظر همه خواهد بود و قطعا به راحتی به رسانه ها و افکار عمومی خواهد رسید. برای همین است که می گویم بخش خصوصی مافیای ریلی فکر نکند که به نوایی رسیده و سفره بی دردسری برایش پهن شده! هر روز هم باید کلی امن یجیب بخوونیم تا سانحه ندید!

    ثانیا: مگر علیه دکتر صالحی حرف نگفته و کار نکرده دارید که تهدید به افشاگری می کنید؟ اگر حتی یک مورد، حتی یک کلمه به گزارشات ایشان خصوصا در جلسه تودیع میشد ایرادی گرفت تا حالا خودتان را خفه کرده بودید! :))))) دوره این بهانه ها گذشته.