|
کد خبر
۲۹۵۳۲۸
کپی شد
دستیابی به برنامه حمل ۵۴ میلیون تنی بار ریلی در گرو هماهنگی واحدهای صف و ستاد راه آهن
مدیرعامل راه آهن گفت: با توجه به بهبود وضعیت لکوموتیوهای آماده به کار در شبکه ریلی کشور، دستیابی به هدف پیش بینی شده در سال جاری برای حمل ۵۴ میلیون تن بار داخلی و بین المللی با توجه به برنامه های اجرایی ادارات کل مناطق، عملیاتی است.

مدیرعامل راه آهن گفت: با توجه به بهبود وضعیت لکوموتیوهای آماده به کار در شبکه ریلی کشور، دستیابی به هدف پیش بینی شده در سال جاری برای حمل ۵۴ میلیون تن بار داخلی و بین المللی با توجه به برنامه های اجرایی ادارات کل مناطق، عملیاتی است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون عالی گراف حمل و نقل ریلی دوشنبه ۲۵ فروردین ماه به ریاست مدیرعامل راه آهن برگزار شد.
مدیرعامل راه آهن در جریان بررسی آمار توقف های ایستگاهی قطارها، خواستار بررسی دقیق دلایل توقف مازاد بر استاندارد قطارها در ایستگاه های راه آهن شد.
دکتر ذاکری در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از تعویض سوزن های قدیمی با سوزن های بتنی جدید، بر لزوم افزایش سرعت قطارهای مسافری تهران- مشهد به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تاکید کرد و خواستار کاهش زمان سیر این قطار به ۶ الی ۸ ساعت شد.
وی بر اساس بررسی های انجام شده و با اشاره به اهمیت قطار تهران- مشهد به عنوان نماد قطارهای مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، زمان اجرای طرح افزایش تعداد قطارهای با سرعت۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در این خط را از ابتدای تابستان اعلام کرد.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به هدفگذاری راه آهن برای حمل ریلی ۵۴ میلیون تن بار در سال ۱۴۰۴ گفت: دستیابی به این هدفگذاری نیازمند هماهنگی میان تمامی بخش های راه آهن به ویژه معاونت ها و مدیران میانی است.
وی افزود: ملاک عملکرد مدیران مناطق و ستاد، تحقق حمل بار برنامه ای در شبکه ریلی کشور است که با توجه به بهبود وضعیت لکوموتیوهای آماده به کار در شبکه ریلی کشور، هیچ عذری در خصوص کاهش احتمالی آمار حمل پذیرفته نخواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به آماده به کار بودن بیش از ۵۷۰ لکوموتیو باری در ابتدای سال جاری، دستیابی به هدف ۵۴ میلیون تنی در سال جاری را عملیاتی دانسته و تاکید کرد رقم اعلام شده کاملا عملیاتی است.
لزوم رکورد شکنی در حمل بار ریلی بین المللی
ذاکری ضمن تقدیر از عملکرد راه آهن خراسان به دلیل رشد قابل توجه حمل بار بین المللی در بازه زمانی یک ساله گفت: اهمیت دو منطقه خراسان و هرمزگان به دلیل نقش آفرینی در حمل بار بین المللی بسیار بالا بوده و رشد حمل بار ریلی در این دو منطقه نقش پر رنگی در دستیابی به برنامه هدف گذاری شده حمل ۸ میلیون تن بار بین المللی ترانزیتی ایفا می کند.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به محور بودن حمل بار در شبکه ریلی ایران و اهمیت همکاری با شرکت های فورواردری برای افزایش حجم حمل بار در بخش های داخلی و بین المللی، خواستار فعال شدن مدیران کل راه آهن در زمینه جذب بار و کمک به شرکت های مذکور شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون عالی گراف حمل و نقل ریلی دوشنبه ۲۵ فروردین ماه به ریاست مدیرعامل راه آهن برگزار شد.
مدیرعامل راه آهن در جریان بررسی آمار توقف های ایستگاهی قطارها، خواستار بررسی دقیق دلایل توقف مازاد بر استاندارد قطارها در ایستگاه های راه آهن شد.
دکتر ذاکری در بخش دیگری از سخنان خود با استقبال از تعویض سوزن های قدیمی با سوزن های بتنی جدید، بر لزوم افزایش سرعت قطارهای مسافری تهران- مشهد به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت تاکید کرد و خواستار کاهش زمان سیر این قطار به ۶ الی ۸ ساعت شد.
وی بر اساس بررسی های انجام شده و با اشاره به اهمیت قطار تهران- مشهد به عنوان نماد قطارهای مسافری راه آهن جمهوری اسلامی ایران، زمان اجرای طرح افزایش تعداد قطارهای با سرعت۱۶۰ کیلومتر بر ساعت در این خط را از ابتدای تابستان اعلام کرد.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به هدفگذاری راه آهن برای حمل ریلی ۵۴ میلیون تن بار در سال ۱۴۰۴ گفت: دستیابی به این هدفگذاری نیازمند هماهنگی میان تمامی بخش های راه آهن به ویژه معاونت ها و مدیران میانی است.
وی افزود: ملاک عملکرد مدیران مناطق و ستاد، تحقق حمل بار برنامه ای در شبکه ریلی کشور است که با توجه به بهبود وضعیت لکوموتیوهای آماده به کار در شبکه ریلی کشور، هیچ عذری در خصوص کاهش احتمالی آمار حمل پذیرفته نخواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به آماده به کار بودن بیش از ۵۷۰ لکوموتیو باری در ابتدای سال جاری، دستیابی به هدف ۵۴ میلیون تنی در سال جاری را عملیاتی دانسته و تاکید کرد رقم اعلام شده کاملا عملیاتی است.
لزوم رکورد شکنی در حمل بار ریلی بین المللی
ذاکری ضمن تقدیر از عملکرد راه آهن خراسان به دلیل رشد قابل توجه حمل بار بین المللی در بازه زمانی یک ساله گفت: اهمیت دو منطقه خراسان و هرمزگان به دلیل نقش آفرینی در حمل بار بین المللی بسیار بالا بوده و رشد حمل بار ریلی در این دو منطقه نقش پر رنگی در دستیابی به برنامه هدف گذاری شده حمل ۸ میلیون تن بار بین المللی ترانزیتی ایفا می کند.
مدیرعامل راه آهن با اشاره به محور بودن حمل بار در شبکه ریلی ایران و اهمیت همکاری با شرکت های فورواردری برای افزایش حجم حمل بار در بخش های داخلی و بین المللی، خواستار فعال شدن مدیران کل راه آهن در زمینه جذب بار و کمک به شرکت های مذکور شد.