بازدید سایت : ۳۶۵۲۸
مدیرعامل راه آهن اعلام کرد:

مذاکره با چین برای فاینانس برقی‌ سازی راه‌ آهن تهران- مشهد

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: برقی سازی راه آهن تهران - مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده ایم که به زودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می دهیم.

مذاکره با چین برای فاینانس برقی‌ سازی راه‌ آهن تهران- مشهد
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: برقی سازی راه آهن تهران - مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده ایم که به زودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می دهیم.  

به گزارش ایسنا، جبارعلی ذاکری، در حاشیه هفتمین همایش جایزه ملی تعالی، نگهداشت و مدیریت دارایی های فیزیکی ایران اظهار کرد: درخصوص وضعیت ناوگان ریلی، بازنگری در روند وضعیت نگهداری از ناوگان و فرایندها ضروری است. در این زمینه باید از سامانه های جدید برای کاهش هزینه ها و افزایش اثربخشی و افزایش مدت زمان نگهداشت و دوره نگهداری ناوگان در راه آهن استفاده شود.

وی افزود: اقدامات انجام شده در دوره های گذشته در فرآیندها نیاز به بازنگری دارد.  

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بزرگترین مشکل امروز در راه آهن عمر بالای ناوگان ریلی و فرسودگی کشنده ها و محدودیت ها در تولید داخل است گفت: ورود سرمایه گذاری بخش خصوصی به این بخش می تواند اثرگذار باشد.

ذاکری در پاسخ به سوالی درباره مجوز واردات واگن های مسافری و لغو محدودیت های خرید واگن مسافری از خارج گفت: خرید ناوگان جدید توسط بخش خصوصی انجام می شود و دولت و راه آهن در واقع نقش تسهیل گر را دارد. برای خرید و نوسازی ناوگان مسافری ظرفیتی در برنامه هفتم دیده شده و شرکت های بخش خصوصی برنامه های خود را برای خرید لوکوموتیو و واگن از داخل و خارج ارایه کرده اند و تا پایان برنامه هفتم باید ۵۵٠ دستگاه لوکوموتیو وارد کشور شود. برای واگن های مسافری هم محدودیتی وجود ندارد البته اولویت ما استفاده از ظرفیت تولید داخل است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره برقی سازی راه آهن مشهد تاکید کرد: برقی سازی راه آهن مشهد در دست بررسی است و برای فاینانس این پروژه مذاکراتی با چین انجام داده ایم و بزودی برنامه کارشناسی را در اختیار وزیر راه و شهرسازی قرار می دهیم.  

ذاکری همچنین درخصوص آخرین وضعیت پروژه راه آهن رشت - آستارا تصریح کرد: پنجشنبه هفته جاری -١٩ مهر ماه- با حضور وزیر راه و شهرسازی در آستارا مذاکراتی با دست اندرکاران این پروژه خواهیم داشت و در حال حاضر ٢٠ کیلومتر از اراضی مورد نیاز این پروژه تملک شده و ۴٠ کیلومتر هم به طور عبور غیرهمسطح است.  

مدیرعامل شرکت راه آهن همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت ها برای سرمایه گذاری در قطارهای پنج ستاره اظهار کرد: مذاکراتی با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه کمیت ناوگان مسافری داشنیم و توصیه ما به بخش خصوصی این بود که از ظرفیت های قطارهای ۵ ستاره برای سرمایه گذاری ها استفاده کنند و محدودیتی برای سرمایه گذاری در این حوزه نداریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.