بازدید سایت : ۷۰۵۱۵

◄ پیشنهاد ورود نمایندگان شرکت های ریلی در بخشی از ساختار راه آهن

مدیرعامل راه آهن خواستار استفاده از خرد جمعی برای کاهش مشکلات حوزه ریلی کشور شد و افزود: ترجیح ما این است که به جای ایجاد کارگروه، امکان ورود نمایندگان شرکت های ریلی در بخشی از ساختار راه آهن، از جمله حضور در جلسات گراف، کمیسیون عالی سوانح و مناطق فراهم شود.

پیشنهاد ورود نمایندگان شرکت های ریلی در بخشی از ساختار راه آهن
تین نیوز |

مدیرعامل راه آهن خواستار استفاده از خرد جمعی برای کاهش مشکلات حوزه ریلی کشور شد و افزود: ترجیح ما این است که به جای ایجاد کارگروه، امکان ورود نمایندگان شرکت های ریلی در بخشی از ساختار راه آهن، از جمله حضور در جلسات گراف، کمیسیون عالی سوانح و مناطق فراهم شود.

به گزارش تین نیوز، نشست هم اندیشی جبارعلی ذاکری مدیرعامل راه آهن بر اهتمام راه آهن برای استفاده از نظرات خبرگان ریلی، مدیران شرکت های ریلی باری و مسافری به منظور اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه تأکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه ظرفیت حمل ونقل ریلی نسبت به برنامه عقب بوده است، اینک سعی شده با تفویض اختیارات به مدیران مناطق و تمرکززدایی از مرکز و امیدبخشی، تصمیمات در کوتاه مدت اتخاذ شود و با هماهنگی راه آهن و مجموعه های بالادست، گام های مؤثر در این حوزه به طور گام به گام برداشته شود.

وی ادامه داد: عمده مشکلات حمل ونقل ریلی مربوط به عمر بالا در حوزه نیروی کشش و لکوموتیو است که با پیگیری های صورت گرفته، مقرر شد تا پایان این ماه، از محل استجازه مقام معظم رهبری، اعتبارات در این زمینه تأمین شود.

بیشتر بخوانید:

حرکت سمند ریل از حمل و نقل ریلی به ترکیبی

ذاکری با اشاره به عقب ماندگی ۱۰ درصدی راه آهن در برنامه پیش بینی شده طی ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته، تأکید کرد: برای ۵ ماه آینده، برنامه ای برای تعمیر لکوموتیوها و مدیریت آن ها تدوین خواهد شد تا جهش ۲۰ درصدی در ۶ ماه دوم اتفاق بیفتد.

مدیرعامل راه آهن خواستار استفاده از خرد جمعی برای کاهش مشکلات حوزه ریلی کشور شد و افزود: ترجیح ما این است که به جای ایجاد کارگروه، امکان ورود نمایندگان شرکت های ریلی در بخشی از ساختار راه آهن، از جمله حضور در جلسات گراف، کمیسیون عالی سوانح و مناطق فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار اصلاح ساختار به ویژه در حوزه بازرگانی خارجی شد و تصریح کرد: لازم است تا در نرخ گذاری تعرفه اقداماتی انجام شود، به طوری که نرخ تعرفه ریلی نسبت به جاده ای، مناسب باشد تا صاحبان بار، ریل را به جاده ترجیح دهند.

وی از توافقات انجام شده بین راه آهن و سازمان بنادر خبر داد و تصریح کرد: برنامه اقدام مشترکی تدوین شده تا طی یک ماه آینده، بارهای ریل پسند در بنادر شناسایی شوند تا سهم حمل بار بنادر در پایان برنامه به ۲۵ درصد برسد.

ذاکری با اشاره به عمده درخواست مدیران شرکت های ریلی در زمینه ایراد در تفسیر قانون مالیات بر ارزش افزوده، تأکید کرد: هدف قانون گذار از این موضوع، حمایت از صنعت ریلی بوده که در حال حاضر، عکس آن هدف اجرا می شود.

گفتنی است؛ عمده درخواست هایی که از سوی اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی و خدمات وابسته در این نشست مطرح شد، شامل؛ تشکیل کارگروه های تخصصی به منظور بازنگری در ساختار و قوانین با هماهنگی دفتر تنظیم گری ضوابط و مقررات راه آهن، تسریع در فرایندهای اجرای فوری ماده ۱۲ جهت ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری جدید بخش خصوصی، جلوگیری از تبعیض بین حمل ونقل ریلی و جاده ای به ویژه در نرخ گازوئیل و مالیات بر ارزش افزوده، تسهیل در صدور مجوزهای فورواردی در حوزه ترانزیت، تأمین لکوموتیوهای بخش مسافری و رفع گلوگاه ها بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.