بازدید سایت : ۳۴۳۶۵

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از رشد ۱۳۷ درصدی ترانزیت ریلی تا حضور سفیر ارمنستان در شرکت ساخت و توسعه

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از رشد ۱۳۷ درصدی ترانزیت ریلی تا حضور سفیر ارمنستان در شرکت ساخت و توسعه

تین نیوز | رشد ۱۳۷ درصدی ترانزیت ریلی، حضور سفیر ارمنستان در شرکت ساخت و توسعه، سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومانی برای ساخت راه آهن غرب کشور، آغاز مطالعات اتصال ریلی ایران و ترکیه، ایجاد سریع ترین مسیر راه آهن در قاره آمریکا توسط چین برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته محسوب می شوند.

به گزارش تین نیوز، برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:
   
افتتاح ناوگان ریلی در فولاد هرمزگان
در مراسمی با حضور مسوولان ذی‌ربط، ناوگان ریلی شرکت فولاد هرمزگان به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل راه آهن استان هرمزگان در این مراسم گفت: در این شرکت در مورد خطوط ریلی اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است و با در اختیار داشتن یک لکوموتیو برای جابه‌جایی واگن‌های بارگیری بر روی خطوط، می‌توان سرعت انجام کار را افزایش داد.

رشد ۱۳۷ درصدی ترانزیت ریلی
معاون سیر و بهره‌برداری راه آهن از کاهش ترانزیت ریلی به یک سوم طی ۵ سال گذشته خبر داد و گفت در نیمه نخست امسال شاهد رشد ۱۳۷ درصدی انتقال ریلی کالا از آسیای میانه و مرز سرخس بوده‌ایم.

وی با تأکید براینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف نگهداری، تعمیرات و اجرای پروژه‌های ریلی از توان بخش خصوصی استفاده می‌کند، اظهار کرد: معتقدم چیزی که باید طی ماه‌ها و سال‌های آینده بیشتر به آن توجه شود، بحث ایجاد انگیزه در سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به حوزه حمل و نقل ریلی است.

طرح جامع احداث سامانه حمل و نقل ریلی شهر قم تدوین شده است
استاندار قم در جلسه شورای قطار شهری بر تلاش مسئولان در اتمام پروژه‌های قطار شهری قم تاکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین صالحی منش استاندار قم در این جلسه با اشاره به موقعیت خاص استان قم و قرار گرفتن این استان در مرکز کشور، بر توسعه زیرساخت‌های شهری برای حجم بالای تردد مجاوران و زائران تاکید کرد.

بر اثر خارج شدن يک قطار از ريل در الجزاير يک تن جان باخت
گزارش های منتشر شده حاکی است در هفته گذشته بر اثر خارج شدن یک قطار مسافری از ریل در شرق الجزیره - پایتخت الجزایر - یک نفر جان باخت و 50 تن دیگر زخمی شدند.

یاسین بن جباله رئیس خطوط ریلی دولتی الجزایر اعلام کرد این قطار - که از الجزیره به سوی شهر تنیا در حال حرکت بود - به هنگام عوض کردن خط از ریل خارج شده است.

ایجاد سریع ترین مسیر راه آهن در قاره آمریکا توسط چین
شرکت ساخت راه آهن چین در مقاطعه کاری ساخت راه آهن سریع السیر مکزیکو سی تی - کوارتارو برنده شد.

به گزارش رسیده، این راه آهن با طول 210 کیلومتر مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک و شهر کوارتارو سومین شهر بزرگ مکزیک را به هم متصل خواهد کرد. این مسیر نخستین مسیر راه آهن ساخت چین در خارج از کشور خواهد بود که سرعت آن به بیش از 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مطالعات اتصال ریلی ایران و ترکیه آغاز شد
در جلسه هیئت مدیره منطقه آزاد ماکو موضوع آغاز مطالعات اتصال ریلی ایران و ترکیه مورد تاکید واقع شد.
در این جلسه مقرر شد درباره مطالعات اولیه اتصال راه آهن منطقه آزاد ماکو به راه آهن سراسری کشور که در سفر اخیر نوبخت به ارومیه نیز مورد تاکید قرار گرفته بود،  اقدام لازم صورت گیرد.

حضور سفیر ارمنستان در شرکت ساخت و توسعه
معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه با سفیر ارمنستان در رابطه با چگونگی اتصال ریلی ایران و ارمنستان بحث و گفتگو کردند. بنا بر اخبار رسانه ها سفیر ارمنستان با حضور در شرکت ساخت و توسعه در جلسه ای با معاون وزیر راه و شهرسازی از علاقه مندی این کشور جهت ارتباط ریلی با ایران خبر داد.

لزوم توسعه خطوط ریلی کرمان
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان بر لزوم توسعه و تکمیل خطوط ریلی کرمان تاکید کرد.محمدمهدی زاهدی در آیین تودیع و معارفه سرپرست راه و شهرسازی شهرستان کرمان گفت: 10 نماینده مردم استان کرمان مجدانه و با وحدت برای توسعه و آبادانی استان کرمان و رفع دغدغه های مردم تلاش می کنند.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید مطالبه گر بوده و برای حل مشکلات مردم در سطح ملی و استانی تلاش کنند، افزود: باید مشکلات استان شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.

سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومانی برای ساخت راه آهن غرب کشور
مجری طرح راه آهن غرب کشور از سرمایه گذاری 3 هزار میلیارد تومانی برای ساخت راه آهن غرب کشور خبر داد.

مهندس شیری در نشست بررسی ساخت ایستگاه راه آهن در روستای باباکمال تویسرکان گفت: در برنامه پنج ساله ششم کشور پیش بینی شده که باهمکاری دولت ومجلس کل راه آهن کشور یکپارچه به اتمام برسد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.