بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

جابجایی ۱۱۰ هزار تُن کالا از طریق راه آهن اینچه برون گلستان

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲؛ از جابجایی ۱۱۰ هزار و ۶۸۴ تُن انواع کالا در قالب واردات، صادرات و ترانزیت از طریق راه آهن بین المللی اینچه برون طی سه ماه نخست امسال خبر داد

جابجایی ۱۱۰ هزار تُن کالا از طریق راه آهن اینچه برون گلستان
تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲؛ از جابجایی ۱۱۰ هزار و ۶۸۴ تُن انواع کالا در قالب «واردات، صادرات و ترانزیت» از طریق راه آهن بین المللی اینچه برون طی سه ماه نخست امسال خبر داد و گفت: انتقال این کالا با هزار و ۸۰۵ واگن انجام شد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا حبیبی افزود: از میزان کالای جابجا شده توسط خط ریلی اینچه برون ۱۰۶ هزار و ۶۱۸ تُن مربوط به کالاهای صادراتی با هزار و ۶۹۲ واگن، هزار و ۸۴ تُن کالای وارداتی با ۱۹ واگن و ۲ هزار و ۹۸۲ تُن کالای ترانزیتی با ۹۴ واگن بود.

وی اضافه کرد: همچنین در سه ماه نخست امسال ۳۰ پارت ترانزیت عبوری شامل ۲۷۰ واگن با حجم بار هفت هزار و ۴۹۱ تُن از طریق این خط ریلی بین المللی جابه جا شد.

حبیبی، آرد، گندم، روغن آفتابگردان، لوازم یدکی، نشاسته، روغن موتور خودرو، گرانول، کاشی و سرامیک و گاز هیدروژن را از مهمترین کالاهای ترانزیت عبوری از طریق راه آهن اینچه برون برشمرد و ادامه داد: این کالاها از مقصد کشورهایی مانند «ترکیه، ترکمنستان، روسیه و امارات متحده عربی» بارگیری و از مرز اینچه برون عبور کردند.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) همچنین از بارگیری و تخلیه ۷۹۶ واگن با ظرفیت ۴۴ هزار و ۶۰۵ تُن کالا و بار داخلی در سه ماه نخست امسال نیز خبر داد و گفت: از این ۳۷۲ واگن با ظرفیت ۲۰ هزار و ۸۱۱ تُن کالا بارگیری و ۴۲۴ واگن با ظرفیت ۲۳ هزار و ۷۹۴ تُن کالا نیز تخلیه شده است.

حبیبی افزود: راه آهن گلستان، مسئولیت جابجایی بخشی از اضافه بار «گندم» تولیدی سال زراعی جاری (۱۴۰۳ -۱۴۰۲) این استان را به دیگر نقاط کشور برعهده دارد.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و راه آهن بین المللی اینچه برون ترکمنستان و قزاقستان در آذرماه ۱۳۹۳ باحضور روسای جمهور سه کشور به بهره برداری رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.