بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ پندهایی در گزارش سه روزه سانحه دریایی بالتیمور به کنگره آمریکا

تشکیل نهاد تخصصی ایمنی حمل و نقل در وزارت راه با تخصص های مورد نیاز کلیه زیر بخش ها در تحلیل بدون سوگیری و جلوگیری از تکرار سوانح ریلی، جاده ای، هوایی ... بسیار موثر است.

پندهایی در گزارش سه روزه سانحه دریایی بالتیمور به کنگره آمریکا
تین نیوز

در 26 مارس 2024، زمانی که کشتی کانتینری ام وی دالی به پل فرانسیس اسکات برخورد کرد، یک حادثه فجیع در بالتیمور رخ داد که باعث شد بخش بزرگی از پل بین ایالتی 695 به رودخانه پاتاپسکو سقوط کند.

خوشبختانه همکار عزیز دریایی ما در این زمینه دو گزارش تخصصی و تحلیلی را تنظیم نمودند که ابعاد موضوع روشن تر شده است (تین 270362 و 270532). روزانه بیش از 30000 وسیله نقلیه و بیش از 3000 کامیون از این زیرساخت حیاتی (بخشی از کمربندی بالتیمور) عبور می کرد.

این حادثه حوالی ساعت 1:30 بامداد زمانی رخ داد که دالی (یک کشتی مدرن متوسط کانتینربر با و قابلیت حمل 10000 کانتینر) در حال خروج از بندر بالتیمور بود.

گزارش های اولیه حاکی از آن بود که کشتی با نزدیک شدن به پل، نیروی محرکه خود را از دست داده است و کشتی در نهایت به یک برج پشتیبانی برخورد کرد و سازه پل را پایین آورد.

خوشبختانه، مقامات توانستند جلوی عبور و مرور از طریق پل را درست قبل از برخورد بگیرند و از رفتن وسایل نقلیه روی پل در هنگام سقوط جلوگیری کنند. با این حال، از هشت کارگر در حال تعمیر شبانه پل دو نفر زنده ماندند و یک نفر مجروح شد.

خسارات ناشی از این حادثه تاثیرات شدیدی بر ترافیک دریایی و خودرو در منطقه بالتیمور داشته است. بندر بالتیمور، یکی از شلوغ ترین بنادر کشور آمریکاست که سالانه میلیاردها دلار گردش مالی دارد، در حال حاضر هیچ کشتی قادر به ورود نیست. 

کامیون ها و وسایل نقلیه باید از پل فروریخته دور شوند، زیرا تونل های زیر بندر بالتیمور محدودیت هایی برای خودرو دارند. پاکسازی آوارهای پل برای بازگشایی کانال مهم کشتیرانی می تواند زمان و هزینه زیادی بر ارتش ایالات متحده تحمیل نماید.

با ماهیت فاجعه بار این رویداد، کنگره ظرف سه روز گزارش اولیه ای را از بخش تحقیقات کنگره دریافت کرد که جزئیات کلیدی، ذینفعان درگیر و نقش هایی که آژانس های مختلف فدرال در واکنش و فرآیند بازسازی نهایی ایفا خواهند کرد را شرح داده.

تحقیقات گارد ساحلی ایالات متحده و هیئت ایمنی حمل ونقل ملی (NTSB) ممکن است 12 تا 24 ماه تا تکمیل طول بکشد. 

اداره فدرال بزرگراه قبلا 60 میلیون دلار بودجه اضطراری "آزادسازی سریع" را به مریلند اختصاص داده است، با بودجه بالقوه فدرال بیشتر از طریق برنامه امداد اضطراری برای حمایت از بازسازی پل بین ایالتی در دسترس است.

به طور معمول، بررسی های زیست محیطی برای پروژه های زیرساختی مورد نیاز است، اما جایگزینی این پل ممکن است واجد معافیت هایی باشد که این روند را تسریع کند، همانطور که در مورد پل فروریخته I-35W مینه سوتا رخ داد که تنها در 11 ماه بازسازی شد.

درحالی که سوالات زیادی در مورد علل و مسئولیت قطعی باقی مانده، این گزارش اولیه سریع به کنگره کمک می نماید تا سریعاً از این رویداد مهم ملی مطلع شود، ذینفعان کلیدی مانند مالک، اپراتور و ملیت ثبت شده کشتی درگیر تشریح شده و پیامدهای فوری برای عملیات بندری حیاتی، شبکه های جاده ای، و مقامات واکنش آژانس و مکانیسم های تامین مالی بیان شده است.

این گزارش دوصفحه ای که ظرف 3 روز در بخش حمل و نقل کنگره تهیه شده بر اهمیت دسترسی سریع به اطلاعات و تجزیه و تحلیل قابل اعتماد در زمینه موارد اضطراری که زیرساخت های مهم حمل و نقل را مختل می کند، تأکید می کند. همانطور که تحقیقات ادامه دارد، این گزارش بنیادی به نظارت کنگره کمک می نماید و در عین حال تلاش های بهبود را سرعت می بخشد.

بخشی از یادداشت "سوانح اخیر راه آهن و پندی از هند برای گزارش و تحلیل سوانح ریلی" (تین 265030): تهیه گزارش فوری از مشاهدات علاوه بر کاهش احتمال فراموشی، سبب کاهش انتشار شایعات و ... می گردد و تناقضی هم با گزارش مشروح سانحه نخواهد داشت و اطلاع رسانی عمومی سبب افزایش آگاهی پرسنل راه آهن و شهروندان و کاهش احتمال خطاهای مشابه می شود. 

مجلس، وزارت راه و... می توانند قانون یا دستور العملی برای الزام تهیه گزارش اولیه فوری (مثلا 3 روزه) برای سوانح ریلی، هوایی، دریایی، جاده ای ... و حتی سوانحی مانند فروریختن ساختمان ها و ... تهیه و به کلیه قوه مجریه و نهادهای عمومی ابلاغ نمایند.

تشکیل نهاد تخصصی ایمنی حمل و نقل (مانند NTSB، TSB، RSSB، ATSB و ... ) در وزارت راه با تخصص های مورد نیاز کلیه زیربخش ها در تحلیل بدون سوگیری و جلوگیری از تکرار سوانح ریلی، جاده ای، هوایی ... بسیار موثر خواهد بود (تین 238471).   

 

نمودار

 

دانلود فایل آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • غلام

    اصل قرار دادن سرمایه و اصالت بخشیدن به آن ، موجب می شود شخصی که در ابتدای هر کدام از نوشته هایش ابتدا دلیل و برهانی از قرآن و حدیث و سخن بزرگان می آورد
    خیلی نرم ، خبر را اینگونه واگویه کند که خوشبختانه از هشت کارگری که برای تعمیر پل در ایالت بالتیمور آمریکای معظم بودند دو نفر زنده ماندند و یکی هم مجروح شد و گور بابای پنج نفر دیگر که کشته شده چون کشته مهم نیست چون کشته ها نمی شود از نزدیکان آنها باشند چون شرایط رو جوری می چینند که عزراییل نتواند به آنها و نزدیکان آنها گزندی برساند چون با زور رسانه همه چیز را آن گونه که می خواهند واگویه می کنند به صورتی که حتی فرزندان آن کشته گان هم آن را می پذیرند .
    به همین خوشمزگی به همین قشنگی
    این رو بهش میگن اصل و مقدم بر هر چیزی ، سرمایه و سرمایه دار است .