بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

اظهار امیدواری نسبت به رکورد ترانزیت ریلی با عبور از ۲ میلیون تن در سال جاری

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در این دولت رکورد ترانزیت ریلی شکسته شد و امیدواریم امسال با عبور از ۲ میلیون تن ترانزیت مجددا رکورد شکسته شود.

اظهار امیدواری نسبت به رکورد ترانزیت ریلی با عبور از ۲ میلیون تن در سال جاری
تین نیوز

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در این دولت رکورد ترانزیت ریلی شکسته شد و امیدواریم امسال با عبور از ۲ میلیون تن ترانزیت مجددا رکورد شکسته شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید میعاد صالحی در مراسم افتتاح، بهره برداری و ورود ۵۵۸ دستگاه ناوگان تولید داخل نو و بازسازی شده به شبکه ریلی با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه ریلی گفت: وقتی دولت سیزدهم را تحویل گرفتیم در این بخش بیش از ۳ هزار میلیارد تومان انباشت بدهی در تعمیرات و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی ارزی و همچنین حدود ۷۰ همت انباشت عدم بهسازی و تعمیرات در حوزه خط وجود داشت.

ورود ۵۵۸ دستگاه ناوگان جدید تولید داخلی به شبکه ریلی

وی افزود: زمانی که دولت را تحویل گرفتیم میزان بهسازی و بازسازی سالانه ۲۰تا ۳۰کیلومتر بود این در حالیست که در این دولت بهسازی بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با پیگیری های شهید رئیسی در حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی ریلی در ۳۳ ماهه دولت سیزدهم جهش حمل و نقل ریلی بین المللی را داشتیم؛ به طوری که در صادرات، واردات و ترانزیت رشد ۳۴ درصدی نسبت به دولت قبل مشاهده می شود.

وی در ادامه گفت: در این دولت رکورد ترانزیت ریلی شکسته شد و امیدواریم امسال با عبور از ۲ میلیون تن ترانزیت مجددا رکورد شکسته شود.

صالحی همچنین افزود: در راستای اتصال نهضت بنگاه های بزرگ به شبکه پهناور ریلی، ۳بنگاه فولاد ارفع، گندله سازی بهاباد و سایپا سیتروئن را به شبکه ریلی متصل کردیم که نهاده های مورد نیاز این بنگاه ها ارسال شده و محصولاتشان نیز از این طریق به فروش برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: با بهره برداری از باقی مانده خط دوم اهواز _اندیمشک به طول ۴۰ کیلومتر به ارزش روز ۳ هزار میلیارد تومان، مجموع خطوط احداث شده توسط دولت سیزدهم به ۸۵۰ کیلومتر خواهد رسید.

وی همچنین به ترانزیت کود پتاس و زغال سنگ از روسیه اشاره کرد و گفت:برای اولین بار در تاریخ ریلی ایران سال گذشته  کودپتاس بطور کاملا ریلی از روسیه از مسیر ایران به بندرعباس حمل شد و از بندرعباس نیز تا هند با کشتی جابه جا شد. همچنین برای اولین بار محصول استراتژیک زغال سنگ از مسیر تمام ریلی مبدا روسیه با گذر از کشورهای قزاقستان و ترکمنستان و بعد ایران از مسیر ریلی به هند رسید. همچنین تفاهماتی نیز در خصوص تعرفه واحد نیز میان کشورها انجام شده است.  

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به کاهش مستمر سوانح ریلی با نصب دوربین نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۳۸ سانحه در این بخش ثبت شده که در سال ۱۴۰۲ این عدد به ۱۸۴ سانحه رسیده است. یعنی از هفته ای بیش از ۴.۵سانحه به هفته ای ۳.۵سانحه رسیدیم و کاهش ۲۲ درصدی در این بخش داشتیم.

به گفته این مقام مسئول تلاش کردیم در این مدت بسیاری از تقاطع هم سطح را با احداث پل یا زیرگذر غیر هم سطح کنیم و در این راستا ۵۷ تقاطع هم سطح اصلاح شد و رشد۲۲۵ درصدی در این بخش داشتیم.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: حدود ۹۰۰۰ واگن در شبکه وجود داشت که فاقد ترمز بودند و روال نادرستی بود. از آنجایی که ایمنی برای ما شرط اول بود در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲ توانستیم این حدود ۹۰۰۰ واگن بدون ترمز را صفر کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به ١٠ میلیارد دلار تهاتر نفتی برای نوسازی ناوگان ریلی و ساخت خطوط راه آهن اشاره کرد و گفت: ۵ میلیارد دلار از استجازه نفتی برای ۴ خط راه آهن جهت تجهیز و نوسازی در نظر گرفته شده است که انقلابی در حوزه تامین منابع مالی برای شبکه ریلی بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.