بازدید سایت : ۵۳۶۲۴

نصب تجهیزات پایش چینش باد در ۴ فرودگاه کشور

با تحویل محموله ویندپروفایلر سازمان هواشناسی کشور، برای نخستین بار ۴ فرودگاه بین المللی کشور به تجهیزات هواشناسی چینش باد مجهز می شوند.

نصب تجهیزات پایش چینش باد در ۴ فرودگاه کشور
تین نیوز |

معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: با تحویل محموله ویندپروفایلر سازمان هواشناسی کشور، برای نخستین بار ۴ فرودگاه بین المللی کشور به تجهیزات هواشناسی چینش باد مجهز می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواشناسی کشور، فرح محمدی، معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور با بیان این که برای نخستین بار ۴ فرودگاه بین المللی کشور به تجهیزات هواشناسی چینش باد مجهز می شوند، اظهار کرد: در فاز نخست ۴ فرودگاه بین المللی و پرترافیک کشور که به تشخیص کاربران حوزه هوانوردی، خطر تغییر سمت و سرعت باد در آن ها زیاد است به ویندپروفایلر مجهز می شوند.

محمدی افزود: ویندپروفایر یکی از تجهیزات مهم در حوزه هواشناسی هوانوردی است که اطلاعات سمت و سرعت باد را از سطح زمین تا ارتفاع ۷۰۰ متری اندازه گیری و مخابره می کند تا بروز تغییرات ناگهانی باد در ارتفاعات مختلف، به ویژه حین نشست وبرخاست هواپیماها، به خلبان گزارش شود.

وی گفت: اطلاع دقیق تغییرات باد حین فرود هواپیما، در پیشگیری از سوانح هوایی محتمل بسیار مؤثر است.

محمدی خاطرنشان کرد: کارشناسان هواشناسی اطلاعات دریافتی از دستگاه ویندپروفایلر را بر اساس استانداردهای بین المللی در قالب گزارش های تخصصی به برج مراقبت پرواز ارائه می کنند تا در اختیار خلبان ها قرار گیرد و ایمنی نشست وبرخاست هواپیما در مخاطرات جوی ارتقا یابد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قرار است این چهار دستگاه در چهار فرودگاه پرترافیک و با خطر تغییرات زیاد باد نصب شود و در فازهای بعدی این تجهیزات بر اساس اولویت و اهمیت، به سایر فرودگاه ها نیز اضافه می شود.

معاون فنی، شبکه دیدبانی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور گفت: یکی از برنامه های سازمان هواشناسی کشور ارتقای خدمات هوانوردی برای افزایش ایمنی و سلامت پرواز در شرایط مخاطره آمیز جوی است و تلاش می کنیم در این راستا مبتنی بر توصیه های بین المللی عمل کنیم.

محمدی افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه سازمان هواشناسی کشور، مقرر است در راستای ارتقای ایمنی فرودگاه های کشور، با اولویت رخداد مخاطره های جوی و ترافیک فرودگاهی، دیدبانی بهتری از شرایط جوی در اختیار صنعت هوانوردی قرار گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.