توضیحات معاون شهردار درباره اصلاحات ترافیکی «پل صدر»
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد اصلاحات ترافیکی پل صدر توضیحاتی ارائه کرد.
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در مورد اصلاحات ترافیکی پل صدر توضیحاتی ارائه کرد.
مازیار حسینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درمورد اصلاح ترافیکی پل صدر و تاثیرش بر ترافیک که برخی معتقدند این اصلاح آنها ترافیک پل را سبک و ترافیک صدر زیرین را سنگین تر کرده است گفت: یکی از دوستان من که مسیر هر روزه اش گذر از این پل است بعد از این اصلاح ترافیکی با من تماس گرفت و گفت روزی 25دقیقه از عمر خود را مدیون این اصلاح ترافیکی است.
وی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط 30دقیقه خودروهایی که از پل صدر عبور می کردند بیش از پیش بینی های انجام شده در ترافیک معطل می شدند گفت: اما براساس مطالعات و طراحی های اولیه خود توانستیم شورای ترافیک تهران را قانع کنیم که تونل نیایش و پل صدر یک پروژه یک پارچه ترافیکی است و دسترسی های ایجاد شده تنها در زمان اضطرار و زمانی که به هر دلیل مثل تصادف و ...، پل دچار افزایش بار ترافیکی است باید باز شود در غیر این صورت تونل و پل باید همیشه پیوسته کار کنند و در غیر این صورت همان مشکل گذشته که بازشدن دسترسی های اضطراری ایجاد کرده بود، به وجود می آید.
حسینی با بیان اینکه در تمام کلان شهرهای دنیا، شاهد ترافیک هستیم اما آنچه که باید برای حل مشکل ترافیکی انجام دهیم مدیریت تقاضای سفر است افزود: باید مشکل طبقه زیرین صدر نیز براساس همین عرضه و تقاضای زمان حل شود و شهروندان بدانند در چه زمان هایی این مشکل ترافیکی وجود دارد و مسیر بهتری را جایگزین کنند و یا زمانی که بار ترافیکی کمتر است از این محل تردد کنند.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو در کنار مدیریت زمانی تقاضای سفر می تواند از بار ترافیکی به پایتخت بکاهد گفت: در غیر این صورت با این تعداد ورودی خودرو ما اگر کل تهران را هم تبدیل به اتوبان کنیم باز هم بار ترافیکی خواهیم داشت.